Rolul fibrelor alimentare în reglarea tranzitului intestinal – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Rolul fibrelor alimentare în reglarea tranzitului intestinal

Constipaţia se datorează cel mai adesea greşelilor alimentare cum sunt lipsa fibrelor vegetale din dietă și a consumul predominant de alimente bogate în proteine (carne, ouă, brânză) şi glucide (pâine albă, pro­du­se de patiserie, bomboane, napolitane, îngheţată) în detri­mentul legumelor, fructelor şi cerealelor integrale.

O dietă cu suficiente fibre vegetale (20-35 grame pe zi) ajută la formarea unui scaun normal.

Fibrele alimentare, atât cele solubile, cât şi cele insolubile, nu se digeră, ele constituie doar un material care dă volum scaunului, exercitând o acţiune mecanică asupra pereţilor intestinali, stimulând peristaltismul. De asemenea echilibrează flora intestinală. Fibrele pot fi utilizate timp îndelungat, fără să afecteze negativ colonul.

Surse bogate în fibre sunt pâine neagră, tărâţe, cereale, fructe crude sau uscate şi legume ca mor­covi, varză, sala­tă verde, ardei, castraveţi, ceapă. Fructele uscate (prune, caise, piersici, smochine, curmale) vor fi ținute în apă cel puțin 3 ore înainte de a fi con­su­­mate.

Dacă nu reuşiţi sa aduceţi un aport suficient de fibre din alimentaţie puteţi apela la plante medicilale care au un conţinut ridicat de fibre cum sunt seminţele de in şi de psyllium, rădăcina de cicoare şi topinamburul.

Fibrele din seminţele de in şi de psyllium odată ajunse în intestin se umflă, absorb lichidele şi odată cu ele şi  substantele toxice, astfel stimulează peristaltismul şi uşurează tranzitul intestinal.Topinamburul şi rădăcina de cicoare conţin cantităţi semnificative de inulină- o fibra solubilă,  care stimulează contracţia pereţilor intestinali , dă o consistenţă moale scaunului, combătând astfel constipaţia. Este considerată un prebiotic deoarece acţionează ca “fertilizator” pentru bacteriile din colon. S-a demonstrat că 5 g de inulină, pe zi, consumată timp de 11 zile poate duce la o creştere seminificativă a Bifidobacteriilor din intestinul gros.

Când se consumă fibre provenind din cereale, sau plante medicinale trebuie să se bea cel puțin 2 litri de apă pe zi, deoarece acestea absorb de o cantitate mare de lichide pentru a-şi mări volumul.

 

 

Puteţi găsi aceste plante în produsul Curăţarea colonului-D92, pulbere.

 

 

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.