Reacții adverse Ciprofloxacin

Acest subiect conține 1 răspuns are 2 voci și a fost actualizat ultima dată de  Specialist Fares acum 1 an, 5 luni.

  • Autor
    Mesaje
  • #67056

    Oana Peta
    Participant

    Bună ziua,
    Ieri s-a împlinit o săptămână de când am încetat să-mi administrez Ciprofloxacin soluție auriculară/otică, ce mi-a fost prescrisă de un medic ORL pt. tratamentul unei otite recurente cauzate de bacteria Pseudomonas aeruginosa.
    Mi-am administrat cam jumătate din flaconul de 5 ml (concentrație 0,3%) pe parcursul a 4 zile și jumătate. E vorba de medicamentul acesta: http://www.medimfarm.ro/Products/Product/10966/ciprofloxacin-rompharm-x-1. Mi l-am administrat fără ezitări și fără să fac cercetări despre această substanță, deși sunt de obicei circumspectă în legătură cu chimicalele, pentru că d-na doctor la care fusesem mi s-a părut deosebit de competentă, de drăguță și de bine-intenționată.
    Din a doua zi de administrare, mi s-a inflamat glanda salivară sublinguală stângă. Apoi am început să mă simt din ce în ce mai slăbită și să dorm mai toată ziua. Nici nu m-am hidratat corespunzător pentru că toată ziua eram ba la muncă (sunt profesoară de limba engleză), ba dormeam. Nu-mi dau seama dacă mă și durea ceva în tot timpul acesta, pentru că durerile cauzate de otită erau groaznice și, ca să pot și merge la muncă între timp, luam câte 2 pilule de Ketonal Duo de 150mg pe zi.
    Deja începând cu ziua a treia de administrare nu mai puteam să stau în picioare și am fost nevoită să stau la catedră, nu mai puteam să urc scările fără să obosesc extrem de tare și dormeam mai tot timpul. Glanda salivară era în continuare inflamată (era pt. prima oară în viață când pățeam așa ceva).
    Dar nu făcusem încă legătura cu substanța nouă pe care mi-o administram. De-abia în a 4-a zi de administrare s-a produs declicul. În ziua respectivă îmi sosiseră rezultatele de la analize și se confirmase suspiciunea doctoriței că am Pseudomonas. Așa că mi-a prescris, în plus față de picăturile cu Ciprofloxacin, și Ciprofloxacin pilule de 500mg. În seara aceea, înainte să iau prima pilulă, m-a ajutat Dumnezeu și am citit (așa cum fac de obicei) prospectul. M-am îngrozit. Reacțiile adverse ale acestui antibiotic* erau înfiorătoare.*(care, mai târziu am aflat, nu este un antibiotic obișnuit, ci unul de sinteză; un fel de chemioterapie folosită la scară largă) De la măduva spinării, creier, tendoane, mușchi, totul putea fi atacat de această substanță extrem de periculoasă. Am intrat într-un atac de panică și nu am putut să iau pilula din acea seară. Apoi am făcut câteva cercetări pe internet și am văzut mărturiile (în limba engleză, în română nu sunt) a mii și mii de oameni a căror viață fusese distrusă de această susbstanță. Tot atunci am citit pt. prima dată și prospectul de la picăturile pe care mi le administram deja de 4 zile. Nimic foarte alarmant nu era trecut acolo… În toată avalanșa asta de informații, pe fondul meu de oboseală și suferință accentuată, n-am putut să mă pliez suficient de repede pe noile informații și am mai luat încă o zi picăturile în ureche. Pilulele le-am aruncat.
    În ziua a 5-a de administrare (consumasem cam 2,5ml din flacon), m-am oprit pt. că am început să mă simt din ce în ce mai rău. Stomacul îmi era deranjat de la Ketonal. Mă dureau într-un fel ciudat și neobișnuit toate tendoanele și încheieturile de la picioare și de la mâini, precum și mușchii. Au început să mă doară din ce în ce mai tare organele interne: rinichii, plămânii, inima (înțepături). Aveam gura uscată și amară, buzele și pielea feței uscate complet indiferent cu câtă cremă mă dădeam. Ochii sticloși. Durere de cap și amețeală, confuzie mentală. Schimbări bruște de dispoziție. Nas înfundat cu mucoasa uscată.
    Era weekend. Nu aveam la cine să apelez: nu am mașină, și nici rude care să mă poată ajuta, orășelul meu nu are secție de urgențe… Iar la urgențe în Timișoara cu salvarea n-am vrut să merg pt. că sufeream de atacuri de panică și nu suportam gândul să rămân singură printre străini (care poate nici nu mă credeau, nici n-ar fi știut ce să-mi facă și cărora, probabil, nu le-ar fi păsat). Am rezistat cu rugăciune și cu multă apă și ceai de vineri până duminică în starea asta critică.
    Am sunat-o pe doctorița ORL care mi-a spus să merg la Urgențe. Ea oricum, nu m-a prea crezut (sau nu a vrut să mă creadă) că am făcut reacții adverse de la așa o doză mică. A insinuat că mi-am indus eu simptomele acelea după ce am citit pe net despre ele.
    Am sunat atunci duminică (e vorba de duminica trecută) la fosta mea doctoriță de familie, care fusese și director de spital în orășelul nostru. Mi-a spus, la fel ca și cea de la ORL, că a prescris Ciprofloxacin la foarte mulți pacienți și nu au fost probleme… Dar a recunoscut că pot exista cazuri de reacții alergice și mi-a recomandat să iau Aerius. Am luat și simptomele s-au ameliorat.
    De atunci iau câte unul în fiecare zi (azi ziua a 8-a). Încă mă dor destul de tare plămânii, rinichii și încheieturile. Buzele îmi sunt uscate și pielea de pe față la fel, dar am scăpat de gustul amar. Sunt mai tot timpul obosită și fără vlagă. Mă doare gâtul (ceafa) și parcă am un văl pe creier. Mă simt ciudat când mă trezesc sau când îmi mișc capul brusc.
    Mi-am comandat între timp Chlorella, Afa Stem, Allergy Stem, Calciu și Magneziu de la Herbagetica la sugestia unei prietene. În ziua a cincea de Aerius am încercat să-l înlociuesc cu Allergy Stem, dar nu a mers. M-au durut prea tare plămânii și încheieturile, așa că am reluat Aerius-ul.
    Vă mulțumesc că ați avut răbdare să citiți lunga mea poveste și vă rog să-mi spuneți dacă ați mai întâlnit ceva similar.
    Ce aș putea face ca să contracarez cât mai eficient efectele pe care această intoxicație le-a avut asupra corpului meu?

  • #67110

    Specialist Fares
    Administrator

    Bună ziua! Tratementul pe care vi-l recomandăm este o cură de detoxifiere timp de o lună cu complexul Organism sănătos și ceaiul Curățarea sângelui. Așteptăm să reveniți apoi, să ne spuneți cum vă simțiți după această perioadă pentru a vedea cum continuăm schema de tratament. Vă dorim multă sănătate!

Trebuie să fii autentificat pentru a răspunde la acest subiect.