Deshidratarea, frecventă vara. Cât de periculoasă e şi cum o combaţi – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Deshidratarea, frecventă vara. Cât de periculoasă e şi cum o combaţi

Sfaturi Practice

Vara, riscurile deshidratării sunt mai mari. Cu cât este mai cald, cu stăm mai mult în caniculă, mai ales făcând efort, cu atât eliminăm mai multă apă prin transpiraţie. Este foarte important să înlocuim lichidele pierdute. În caz contrar, apar serioase probleme de sănătate.

Corpul uman conţine 65% apă. Când pierdem 2% din ea, înseamnă că deja ne-am deshidratat. Fiecare celulă, fiecare organ are de suferit în acest moment. Deshidratarea se manifestă prin dureri de cap, urină închisă la culoare, gură uscată, crampe musculare, oboseală, dificultate de concentrare. În acelaşi timp, cei care beau prea puţine lichide riscă să facă pietre la rinichi, frecvente infecţii urinare, eliminarea toxinelor este încetinită, pielea are un aspect tern, lipsit de elasticitate şi luminozitate. Vara, problema deshidratării, asociată cu temperaturile ridicate, se manifestă mai „violent”. Pot apărea probleme cardiovasculare, neurologice.

În schimb, să bei multe lichide nu are cum să-ți facă rău, dimpotrivă. Fă-ţi un obicei din a avea în permanenţă cu tine – pe stradă, la birou, când eşti la sală, sau chiar acasă – apă plată sau ceaiuri din plante. Nu trebuie să aştepţi să ţi se facă sete pentru a bea un pahar. Dacă nu-ţi face plăcere să bei apa simplă, stoarce în ea puțină lămâie, adaugă câteva cubulețe de fructe de sezon și va fi chiar o plăcere să o consumi. De asemenea, bea multe ceaiuri, de toate tipurile, în diverse combinaţii. Reci sau calde, cu miere, lămâie şi condimente, ceaiurile sunt nu doar benefice pentru organism, ci şi foarte sănătoase. Te mai poţi hidrata cu pepene roşu, cu tot felul de fructe şi legume care au un conţinut mare de apă, cu supe şi sucuri naturale.

Medicii şi nutriţioniştii susţin că sunt anumite momente din zi în care organismul nostru chiar are nevoie de lichide: imediat după trezire (activează organele şi stimulează metabolismul), înainte de culcare (în special cei cu probleme cardiace, pentru a preveni atacul de cord şi accidentul vascular cerebral), înainte şi după sală, când te simţi slăbit, fără energie, când ţi-e puţin foame sau cu o jumătate de oră înainte de masă, pentru a ajuta digestia.

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.