Depresia s-a accentuat în pandemie. Top 5 soluții pentru a o depăși – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Depresia s-a accentuat în pandemie. Top 5 soluții pentru a o depăși

Articole

Viețile tuturor s-au cam dat peste cap în ultimii doi ani de pandemie. Izolarea, distanțarea, munca de acasă, școala online, dar și trecerea prin boală sau dificultățile materiale i-au băgat pe mulți în depresie. Psihologii vin cu un set de recomandări pentru a ne ajuta să depășim cu bine această perioadă.

La inițiativa Coaliției Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România (COPAC), doi psihologi și un psihiatru au adunat întrebări despre depresie de la oameni simpli, pe Facebook, și au creat un ghid cu informații prețioase. Printre altele, dau câteva trucuri și recomandări pentru a învinge anxietatea și depresia.

Să nu mai cerem atât de mult de la noi

Cineva întreba care este cel mai bun tip de activitate care l-ar ajuta într-o perioadă depresivă. Psihologul Yolanda Crețescu îi recomandă în primul rând să lase mai jos ștacheta: „Cel mai bun lucru pe care îl avem de făcut este să nu mai cerem de la noi foarte mult. Avem nevoie de lucruri care ne fac plăcere! De ce? Noi avem două instanțe, așa le-aș spune – instanța plăcerii și instanța trebuinței. Trebuie este cea care ne duce către depresie, când exagerăm cu resursele noastre și uităm să avem grijă de echilibrul dintre plăcere și nevoie. Așadar, soluția este să nu ne forțăm limitele”. Știm că sportul este o activitate benefică atât pentru trup, cât și pentru psihic. Dar e bine să avem în vedere că, în cazul unei persoane depresive, capacitatea de mișcare este foarte, foarte limitată, adaugă psihologul: „Nu e recomandat să o forțăm să facă un anumit tip de mișcare pentru că sentimentul de inutilitate și  de incapacitate de a depăși situația îi va alimenta depresia. Prin urmare, dacă nu poate să facă sport, măcar să-și mențină rutina de zi cu zi, cu mișcări în jurul casei”.

Putem apela la tratamente naturistecalmeaza starile de stres si agitatie

Remediile din plante ne pot ajuta enorm. „Unele tratamente naturiste pot include substanțe cu efect similar unor medicamente utilizate pentru tratarea depresiei, însă psihologii nu au competență în acest domeniu, ci fitoterapeuții”, spune psih. Cătălin Nedelcea. Într-adevăr, experții în fitoterapie de la Fares au creat capsule Distonoplant din plante care au puterea de a reduce anxietatea și iritabilitatea, îmbunătățesc rezistența organismului la stres, ajută în caz de oboseală, dureri de cap și insomnii pe fond de stres. Se pot administra în siguranță inclusiv copiilor mai mari de 6 ani.

Interacțiunea cu prietenii, cu familia

Este foarte important pentru o persoană care suferă de anxietate sau depresie să nu se izoleze, ci să comunice cu cei dragi. Aceștia din urmă trebuie să-o accepte fără să o critice, fără să-i minimizeze suferința. Și da, să vorbească despre problema care îi apasă sufletul, dar nu încontinuu. „Să întrebăm mereu depresivul cum te simți e ca o rană care încearcă să-și pună coaja și noi i-o tot rupem. Un stil de viață lejer, câteva exerciții fizice ușoare, alimentația care să producă plăcere și pur și simplu un ritual zilnic cu familia face bine”, adaugă psihologul Yolanda Crețescu.

Să ne dăm voie să greșim

Depresia poate fi prevenită. Pentru asta, e bine să menținem un echilibru între viața socială, de famlie, viața profesională și contactul cu sinele. Dacă ne concentrăm mai puțin pe reușite și mai mult pe încercarea făcută, vom vedea orice eșec în viață ca pe o oportunitate de învățare. „La nivel practic, avem nevoie să ne dăm voie să greșim, să ne dăm voie să o luăm de la capăt, să încercăm, să nu gândim doar în alb și negru. Doar atunci vom reuși să ne ținem departe de depresie”, mai spune psih. Yolanda Crețescu.

Să cerem ajutor de specialitate

Fiecare dintre noi poate să aibă, de-a lungul vieții, o perioadă cu tulburări de somn, stări de anxietate, de stres. Diferența dintre o persoană care cere ajutor și una care nu cere este faptul că prima va depăși mai repede perioada dificilă, scăzând drastic riscul ca depresia să se cronicizeze, să se agraveze. „Există din comunism o idee preconcepută în ceea ce privește pacientul care apelează la psiholog sau la psihiatru. Dar să mergi să te tratezi de depresie, anxietate, insomnie nu înseamnă că ești nebun”, mărturisește dr. psihiatru Alexandru Aricescu.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.