De ce nu slăbești? Iată un top 10 al posibilelor greșeli – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

De ce nu slăbești? Iată un top 10 al posibilelor greșeli

Sfaturi Practice

Îți dai toată silința și faci o mulțime de sacrificii pentru a slăbi, cu toate acestea cântarul arată la fel? Ceva îți scapă! Este clar că undeva greșești și lucrurile trebuie abordate diferit. Iată ce greșeli fac majoritatea persoanelor care sunt la „cură de slăbire”.

  1. Reduci drastic numărul caloriilor și te înfometezi. Chiar dacă pe moment lucrurile par să dea roade și kilogramele de pe cântar să scadă, soluția nu are efect pe termen lung. Nu poți să te înfometezi la nesfârșit, iar când revii la porții normale, organismul, obișnuit cu foametea, va începe să depoziteze grăsime „pentru zile negre”.
  2. În perioada în care începi cura de slăbire te apuci și de sport. Într-adevăr, sportul și alimentația echilibrată merg mână în mână, însă ar fi bine să-i dai corpului tău răgaz să se obișnuiască mai întâi cu reducerea porțiilor de mâncare. Sportul îți dă o foame de lup și va fi frustrant să te abții așa mult, riscând să abandonezi lamentabil și sportul, și dieta.
  3. Renunți la grăsimi. Iată o altă greșeală pe care o faci dintr-un exces de zel, fără să știi că grăsimile au rolul lor în alimentație – ajută la regenerarea celulară, la buna funcționare a creierului, facilitează absorbția unor vitamine etc. Nu confunda – grăsimile din alimente nu au legătură cu grăsimea corporală, care e dată de un consum de dulciuri și carbohidrați. Alege grăsimile sănătoase (din uleiuri presate la rece, semințe, pește) și evită prăjelile, carnea procesată, mâncărurile de la fast-food și de la patiserii.
  4. Te orientezi numai spre lactate degresate. Așa cum am spus mai sus, grăsimile au rolul lor. Cele provenite din lactate sunt sănătoase, dacă sunt consumate cu moderație. Potrivit nutriționiștilor, laptele sau iaurtul cu mai puține grăsimi au la fel de multe calorii ca și versiunea integrală a lor pentru că au adăugate tot felul de îndulcitori pentru a le îmbunătăți gustul. Mai mult decât atât, procesul de degresare e unul prea puțin sănătos.
  5. Te-ai dat pe fructe. Ele conțin fructoză, care este, de fapt, zahăr ce duce la îngrășare dacă e consumat în exces. Unele fructe au un indice glicemic scăzut și te hidratează, te vitaminizează (cireșele, pepenele verde, grepfrutul), însă altele sunt chiar de evitat într-o cură de slăbire deoarece sunt bogate în fructoză și în calorii (bananele, strugurii).
  6. Ai provizii cu batoane „de slăbit”. Se numesc așa pentru că sunt concepute să înlocuiască o masă, la nevoie, atunci când te răzbește foamea și ai tendința să intri în prima patiserie. Însă nu te aștepta să funcționeze ca un remediu pe care îl iei și slăbești. Batoanul de slăbit conține cereale, zaharuri, grăsimi și implicit calorii.
  7. Crezi că mănânci sănătos. Ai renunțat la sucurile din comerț și acum îți faci acasă fresh-uri din fructe proaspete; gustările nu mai sunt compuse din covrigi și biscuiți, ci din nuci, alune, fructe uscate; gătești mai mult în casă. Cu toate acestea, nu slăbești deloc. Vrei să știi de ce? Pentru că, da, deși toate acestea sunt sănătoase, ele pot fi bogate caloric. Iar atunci când vorbim despre dat jos kilograme, reducerea numărului caloriilor este prima condiție.
  8. Poate dieta aleasă nu ți se potrivește. Fiecare organism este unic și ce a mers în cazul colegei de birou nu înseamnă că trebuie să dea roade și la tine. Fă-ți un set de analize, evaluează-ți obiceiurile alimentare și mergi la un nutriționist.
  9. Te urci zilnic pe cântar. Este irelevant. Nu are sens să te urci pe el la fiecare două zile și să te bucuri dacă arată mai puțin. El nu-ți spune câte grăsimi ai ars, ci doar cu câte grame ești mai ușor sau mai greu. Iar aceste grame în plus sau în minus sunt date de o mulțime de alți factori: modificări de tranzit intestinal, retenție de apă, poate ai pierdut masă musculară etc.
  10. Nu iei în calcul lichidele. Un pahar de alcool sau de suc conține calorii cât o masă întreagă. Calorii pe care creierul nu le numără, ele nu dau senzația de sațietate, dimpotrivă, chiar îți fac foame. Ceaiurile medicinale, în schimb, nu conțin calorii dacă nu sunt îndulcite, iar ele pot cu adevărat să-ți astâmpere foamea, să-ți regleze apetitul, să-ți taie pofta de dulce.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.