×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Cum treci cu bine peste depresia postnatală

Articole

Depresia postnatală afectează una din opt mame la nivel mondial, iar în România situația este similară. Din păcate, multe mămici nu conștientizează problema, o neagă sau o ignoră, de teama de a nu fi judecate. Cele mai multe spun că nu au timp să se ocupe și de ele, fără să realizeze că intră, astfel, într-un cerc vicios și mai mult rău își fac.

Cum îți dai seama că suferi de depresie postnatală

Cele mai frecvente simptome sunt: tristețe inexplicabilă, dificultăți de concentrare, epuizare, anxietate, iritabilitate, insomnie, îngrijorare excesivă legată de îngrijirea bebelușului, sentimentul că nu ești o mamă bună sau că nu mai faci față treburilor și că nu ești sprijinită de familie.

De ce apare?

Schimbările importante care apar în viața proaspeților părinți, stresul cauzat de aspectul financiar sau de micile probleme de sănătate ale bebelușului, epuizarea, kilogramele în plus cu care a rămas proaspăta mămică și orice alt tip de problemă personală pot declanșa depresia. Predispuse sunt femeile care au suferit de depresie și înainte de a rămâne însărcinate.

Ce ar fi de făcut?

  • Nu rata niciun minut de somn! Acesta este cel mai bun sfat de care e bine să ții seama, în primul an. Medicii avertizează că privarea de somn te poate aduce în pragul depresiei, te face irascibilă, îți încetinește reflexele, ca să nu mai vorbim despre problemele de sănătate pe care le generează. Astfel, trebuie să te organizezi mai bine și să profiți la maximum de perioadele de somn ale bebelușului. Când doarme el, dormi și tu! Curățenia poate să mai aștepte.
  • Acceptă tot ajutorul care ți se oferă: din partea partenerului, a părinților, socrilor, chiar și a copilului mai mare (dacă aveți). Este clar că nu le poți face tu pe toate și că, la un moment dat, vei claca.
  • Vorbește despre ce simți! „Din păcate, în ciuda incidenței mari, depresia postnatală este un subiect nediscutat în rândul mamelor care, de teamă că vor fi judecate, aleg să ascundă ori să își nege suferința. Ori recunoașterea este primul pas spre vindecare. Să mergi la psihoterapeut nu este o rușine, este o necesitate care poate fi chiar o oportunitate de a te cunoaște mai bine și de a deveni, astfel, un părinte mai bun pentru copilul tău”, a declarat, într-un comunicat de presă, Alina Harsan, fondatoarea Asociației Împreună în Depresia Postnatală. Poți merge la consiliere împreună cu partenerul de viață. Potrivit estimărilor, 25% dintre soți se molipsesc și ei de tristețe, de la soții.actiune linistitoare
  • Apelează la remedii din plante. Există tratamente naturiste sigure, special concepute pentru femeile însărcinate și mămicile care alăptează. Spre exemplu, capsulele Mami și Bebe din gama Distonoplant contribuie la reducerea tensiunilor, a iritabilității, a stărilor de neliniște și ajută la instalarea unui somn odihnitor. Asta fără să dea dependență, fără să modifice gustul laptelui matern. Cu cât tratamentul este început mai repede, cu atât recuperarea este mai rapidă.
  • Profită de zilele frumoase, însorite, și ieși la plimbare cu cel mic. Este cel mai bun mod de a îmbina utilul cu plăcutul. Îți face bine și ție, dar și bebelușul are nevoie să fie scos la aer.
  • Ascultă muzică, dansează, fă mișcare (chiar și câteva minute, prin casă), acordă-ți puțin timp pentru lucrurile care îți aduc bucurie și de care ai nevoie, îngrijește-te. Nu trebuie să ajungi la burn-out sau să te lași sufocată de rutină.
  • Trebuie să știi că nu ești singura care trece prin astfel de stări. Intră pe grupuri de suport pe rețelele de socializare și vorbește cu alte mămici, faceți schimb de idei. De asemenea, te poți împrieteni cu alte mămici în timpul plimbărilor tale uzuale în parc. Singurătatea este de evitat, la fel și izolarea.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.