Cum se face corect trecerea de la post la masa de Crăciun – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Cum se face corect trecerea de la post la masa de Crăciun

Articole

Nu e Crăciun fără caltaboș, jumări, friptură și sarmale, fără cozonaci, turtă dulce și vin fiert. De obicei, pe mesele noastre, sunt toate la un loc. Iar pentru persoanele care au ținut post 40 de zile, această abundență alimentară le poate pune la grea încercare stomacul. Sunt câteva lucruri de care e bine să ținem cont pentru a face tranziția mai ușoară și a preveni problemele de sănătate.

Revenirea de la post la alimentația obișnuită se face gradat. Fără carne și grăsimi în exces, fără mâncare prea multă dintr-o dată! Este recomandarea medicilor pentru cei care au ținut post, iar acum se pregătesc pentru festinul de sărbători. Da, ne-a fost poftă de jumări proaspete de porc, de cârnați prăjiți și de salată boeuf, însă trebuie să gustăm din ele cu măsură. După aproape 6 săptămâni în care nu ne-am atins de carne, lactate și ouă, sistemul digestiv nu a mai fost așa de solicitat și s-a obișnuit să-și încetinească motoarele. Dacă imediat ce am ieșit din post dăm iama în preparate din carne, greu de digerat, organismul nu va putea să se readapteze și apar blocajele: indigestie, balonare, greață, crampe abdominale, constipație, chiar probleme biliare. Nu și dacă respectăm câteva reguli simple.

Mese mici și dese

Tendința majorității, în momentul în care se așază la o masă îmbelșugată, plină cu bunătăți, este să nu mai aibă niciun control și să mănânce din toate, până la refuz. Total greșit și periculos! Recomandat e ca în primele zile după post să mâncăm puțin și mai des, de fiecare dată mestecând încet, fără lăcomie.

Reacomodare lină cu proteinele animaleinlatura senzatia de greata

De asemenea, ideal e să introducem pe rând în „meniu” mâncărurile grele cu care eram obișnuiți, pentru a da sistemului digestiv ocazia să se reacomodeze. Spre exemplu, în prima zi putem mânca lactate, în a doua ouă, în a treia carne slabă, la grătar, adică variantele ușor de digerat ale produselor de origine animală.

Să nu uităm de legume

Ce am mâncat în post – adică cereale, legume, fructe, nuci/semințe, verdețuri – sunt în continuare de bază într-o alimentație echilibrată, avem nevoie de ele! O salată fresh va rămâne mereu cea mai bună garnitură pentru friptura de porc: vine cu un aport de vitamine, minerale, fibre și ajută digestia.

Remedii de prim ajutor

Pentru urgențe, e bine să avem în casă câteva remedii din plante care ajută digestia. Sunt ceaiuri Digestie Ușoară care, consumate după masă, previn balonarea, stările de greață și elimină disconfortul digestiv. Capsulele Digestie Ușoară bogate în enzime vegetale sunt utile în caz de digestie lentă sau senzație de preaplin după mesele copioase, dar și pentru persoanele cu afecțiuni digestive cronice. Efectul lor apare în doar 15-20 de minute după administrare.

Hidratarea

Indiferent de anotimp, organismul și sistemul digestiv în primul rând au nevoie de lichide pentru a funcționa corespunzător. E nevoie de un aport normal de apă plată, ceaiuri din plante, supe, sucuri naturale de fructe, stoarse în casă, evitând alcoolul și sucurile din comerț.

 

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.