Cum să te ții departe de răceală în acest sezon

Ceaiuri

A început sezonul virozelor respiratorii și sunt extrem de contagioase. O persoană care strănută împrăștie virusuri pe o arie de cel puțin 6 metri, iar microbii rămân pe suprafețe ore în șir. În școli și grădinițe, la serviciu, în mijloacele de transport în comun vezi oameni cu nasul în batiste. Într-un astfel de peisaj pare greu să rămâi neatins de gripă și răceală, însă nu e imposibil.

– Prima grijă trebuie să fie la imunitate. Dacă bariera de apărare e puternică, organismul va putea ține piept virusurilor și bacteriilor cu care intră în contact. Pentru aceasta, consumă mai multe probiotice (iaurturi, murături) legume și fructe bogate în vitamine (broccoli, morcovi, ceapă și usturoi, avocado, ciuperci, fructe de pădure, kiwi, verdețuri, dovleac copt), poți face o cură cu suplimente alimentare pe bază de zinc, seleniu, vitaminele A, C, E, D, consumă produse ale stupului, bea ceaiuri medicinale de echinacea și fructe de pădure. La magazinele naturiste găsești tot felul de formule de siropuri, tincturi și capsule pentru întărirea imunității, pe bază de plante medicinale, miere, propolis, potrivite atât pentru cei mari, cât și pentru cei mici. În același timp, dormi mai mult, renunță la alcool și evită alimentația nesănătoasă (fast-food, dulciuri, băuturi carbogazoase).

– A doua grijă va fi la igienă. Nici nu-ţi imaginezi cât de mult eşti expus virusurilor, începând cu butoanele liftului, pe care le apeşi după alţi vecini bolnavi, cu scaunele şi barele din mijloacele de transport în comun, până la clanţele diverselor uşi, tastatura de la birou şi chiar propria geantă, cheile, telefonul mobil. Folosește geluri antibacteriene, șervețele umede, dezobișnuiește-te să-ți duci mâna la nas și la gură, schimbă-ți hainele și spală-te pe mâini când intri în casă.

– Hidratează-te. Cei care obișnuiesc să bea zilnic ceaiuri medicinale au un as în mânecă în lupta cu răcelile de sezon. Infuziile de plante medicinale, combinate cu suc de lămâie și, eventual, miere, hidratează mucoasa căilor respiratorii și o ajută să filtreze și să elimine mai ușor germenii.

– Petrece cât mai mult timp în aer liber. Chiar dacă vremea nu mai e la fel de frumoasă ca vara, soarele și lumina cresc nivelul de vitamina D și de hormoni responsabili cu starea de bine, aerul curat oxigenează creierul și previne stresul.

– Fă sport. Să-ți petreci iarna între casă și birou e comod, dar nu sănătos. Ai nevoie de sport pentru întărirea imunității. Fă-ți un abonament la sală sau, dacă nu reușești, obișnuiete-te să mergi mai mult pe jos, să urci scări, să ieși la alergat. Începutul e greu, dar vei vedea că o să te simți mai bine atât fizic, cât și psihic.

– E bine să ai în casă o trusă de prim ajutor în caz de răceală și gripă, astfel încât să acționezi încă de la primele semne de boală. În felul acesta, scurtezi simțitor durata bolii, iar simptomele nu vor fi atât de neplăcute. Nici nu vei ști dacă ce a trecut pe lângă tine a fost sau nu răceală. Astfel, e bine să ții aproape un ulei esențial de eucalipt sau de mentă, cu care să faci inhalații, o tinctură de propolis pentru durerile în gât, un sirop de tuse și niște capsule pe bază de uleiuri esențiale, ca antibiotic natural, sau capsule cu efect antiviral natural, cu ingrediente special concepute pentru răceală. Nu trebuie să lipsească ceaiurile de cimbrișor, tei, soc, eucalipt, ghimbir, sau formule gata preparate, cu efecte țintite pe aparatul respirator.

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.