Cum să previi infecțiile respiratorii în funcție de vârstă – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Cum să previi infecțiile respiratorii în funcție de vârstă

Articole de Specialitate

Virusurile și bacteriile sunt oriunde în jurul tău și pot pătrunde în organism prin prima poartă de intrare – sistemul respirator. Nu prea le poți evita, oricât de mult te-ai spăla pe mâini sau te-ai feri de persoanele bolnave. Dacă nu ai imunitatea puternică, răcelile și infecțiile respiratorii se prind de tine imediat. Este clar, soluția este să lucrezi la imunitate. Dar, cum aceasta devine mai fragilă cu vârsta, e indicat să te adaptezi. Iată ce să faci la 10, la 30 sau la 50 de ani.

În copilărie. Virusurile se transmit în grădinițe și școli. Cine nu are sistemul imunitar puternic, nu „ratează” nicio răceală, nicio infecție respiratorie. Astfel, copiii trebuie obișnuiți din familie să accepte mâncarea sănătoasă, pe bază de supe, ciorbe, legume, carne slabă, corect preparată, și fructe în detrimentul dulciurilor. Îi plac sucurile? Prepară-i unele naturale din portocale proaspăt stoarse amestecate cu suc de morcov. Sau din kiwi pasat cu suc de mere și banane (combinațiile sunt nesfârșite). Introdu-i copilului în alimentație produsele stupului. Spre exemplu, poți să-i dai dimineaţa, pe stomacul gol, o linguriţă de miere amestecată cu polen. Obișnuiește-l cu nuci, semințe, plante medicinale și, dacă cere dulciuri, prepară-le în casă.

La 20-30 de ani. Este vârsta la care mesele sunt pe fugă, dezordonate, bogate în alimente procesate, goale în vitamine, cu multe dulciuri, băuturi carbogazoase. „Știai că zahărul dintr-un pahar de cola îți poate afecta sistemul imunitar cu până la 30% în următoarele 3 ore de la consumarea lui?”, spune Mark Moyad, medic și profesor la Universitatea din Michigan, citat de health.com. Persoanele în jurul vârstei de 30 de ani sunt sfătuite să consume mai multe cereale integrale, probiotice (se găsesc în iaurturi, murături, alimente fermentate), dar și fructe și legume proaspete. Sportul e important, dar nu exagerat, ci moderat. Exercițiile intense la sală pot, de fapt, slăbi imunitatea.

La 40 de ani. Este timpul să mergi la culcare mai devreme. Organismul tău nu mai poate face față nopților pierdute ca înainte. Somnul ajută la refacerea celulelor și la buna funcționare a tuturor organelor. Dacă simți că ești obosit și că ai trage un pui de somn, chiar și de o jumătate de oră, nu te opune. Este modalitatea corpului de a-ți spune că are nevoie de refacere. Stresul este o altă mare problemă la această vârstă, așa că nu-l ignora. Învață tehnici de relaxare, bea ceaiuri calmante și nu-ți refuza mici bucurii.

La 50-60 de ani. Riscul de îmbolnăviri crește. Ca să-ți crești imunitatea, adaugă mai mulți antioxidanți în alimentație. Broccoli, varza, ardeiul gras, pătrunjelul, fructele de pădure, kiwi, strugurii și citricele conțin o mulțime de substanțe anticancerigene, vitamine și minerale care întăresc imunitatea. Tot la această vârstă răsfață-te cu ceaiuri! Mai ales că mulți uită să se hidrateze corespunzător, cum făceau înainte. Ceaiurile întăresc imunitatea și rezolvă o mulțime de probleme de sănătate colaterale.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.