Cum să faci mâncărurile mai ușor de digerat și să previi balonarea – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Cum să faci mâncărurile mai ușor de digerat și să previi balonarea

Sfaturi Practice

E atât de uşor să-ţi îmbunătăţeşti digestia! Simplul gest de a adăuga în mâncărurile tale anumite condimente va preveni toată suita de probleme – balonare, crampe, indigestie – şi te va ajuta să te simţi mai bine după masă. În plus, mai câştigi un lucru – savoare în mâncare. Iată ce condimente au un puternic efect antispastic, carminativ, tonic, stomahic!

Cimbrul şi oregano au o puternică acţiune antiinflamatoare şi antimicrobiană, inhibă dezvoltarea anumitor bacterii de la stomac şi redau confortul digestiv. Se folosesc în preparate la cuptor, sosuri, mâncăruri cu legume.

Mărarul, pătrunjelul şi leuşteanul ar trebui să nu-ţi lipsească din ciorbiţe. Aceste condimente conţin uleiuri eterice care stimulează secreţiile pancreatice şi intestinale.

Tarhonul îţi va fi de ajutor în mâncăruri mai grele, dificil de digerat, pentru că previne indigestia, balonarea şi crampele.

Seminţele de coriandru normalizează secreţia de bilă şi stimulează sucurile gastrice, astfel, ele previn balonarea, indigestia şi durerile.

Seminţe de fenicul se pot consuma după masă. Nu numai că ajută la îndepărtarea mirosului neplăcut al gurii, dar ajută şi digestia, previn balonarea, gazele, flatulenţa. O linguriţă de seminţe ar fi suficient.

Seminţele de coriandru normalizează secreţia de bilă, sunt carminative, au o acțiune tonifiantă asupra stomacului şi stimulează sucurile gastrice. Astfel, ele previn balonarea, indigestia şi durerile.

Scorţişoara şi cuişoarele sunt ideale la desert, la o prăjitură cu dovleac, cu mere sau în orezul cu lapte. Şi ele ajută digestia, calmează crampele şi măresc secreţia gastrică, iar datorită proprietăţilor lor antibacteriene pot lupta cu succes împotriva infecţiei cu Helicobacter Pylori. Scorțișoara conține un ulei esențial bogat în eugenol, folosit pentru efectul său tonic, stomahic.

Ghimbirul şi menta nu puteau lipsi din această listă a condimentelor bune pentru stomac. Ele previn şi tratează un spectru larg de afecţiuni digestive, fiind un remediu naturist ideal în balonări, constipaţie, digestie lentă, indigestie etc. Se folosesc atât în sucuri naturale de fructe, limonade, ceaiuri, cât şi în mâncăruri şi deserturi.

Majoritatea acestor plante se pot folosi și sub formă de ceai, combinate între ele, de ce nu, pentru mai multă eficiență. Uleiurile esențiale de scorțișoară, fenicul, mentă, coriandru sau cardamom au un efect și mai puternic decât ceaiurile. Se găsesc în capsule, gata combinate într-o rețetă optimă antibalonare, și se administrează la nevoie.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.