Cum îți întărești imunitatea primăvara – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Cum îți întărești imunitatea primăvara

Sfaturi Practice

 

Nu doar la începutul sezonului rece trebuie să lucrăm la întărirea imunității. Un organism sănătos, puternic, trebuie să facă față oricând atât virusurilor de gripă și răceală, cât și altor tipuri de bacterii și virusuri din jur, care pot da probleme de sănătate.

Semne că ai imunitatea scăzută

Imunitatea scăzută se manifestă în moduri și grade diferite. La început, apar câteva semnale prin care organismul îți transmite că are o capacitate redusă de apărare și că poate fi în pericol. Stările de epuizare, infecțiile urinare repetate, apariția herpesului, a coșurilor pe față, a candidozelor bucale sau genitale, toate acestea sunt semne că ai rapid nevoie de o cură de imunizare. Dacă vrei să evaluezi exact starea imunității tale, poți face un test specific, numit imunogramă, prin care se depistează cantitatea de anticorpi din sânge.

Ce e bine să faci în această perioadă

Primăvara, după ieșirea din iarnă, organismul e lipsit de vitalitate din cauza carențelor de vitamine și minerale. Depune un efort mare pentru a se adapta la schimbările mediului exterior, apar modificări metabolice, hormonale, care au consecințe asupra sistemului nervos. Multe persoane se plâng de putere scăzută de concentrare, lipsă de energie, astenie, depresie, dureri de cap. Natura ne vine în ajutor și ne oferă o bogăție de verdețuri pline de vitamine și minerale: urzici, ștevie, spanac, leurdă, ceapă verde, usturoi verde, pătrunjel și salate. În plus, anumite plante medicinale, consumate sub formă de ceai sau de capsule, au proprietăți tonice generale și revigorante: semințele de schinduf, ceaiul verde, șerlai, rozmarinul, mugurii de mesteacăn și de stejar.

Tot pentru întărirea imunității e bine să consumi ceaiuri cu fructe de pădure (goji, afine, merișoare, zmeură, măceșe și cătină). În magazinele naturiste există siropuri pe bază de echinacea, cătină, lămâie, șovârv și scorțișoară, cu efect tonic și imunostimulator, bune și pentru copii, femei însărcinate și pentru mame care alăptează. Ia 3-4 lingurițe pe zi, timp de 6-8 săptămâni. Ajută enorm.

Mai poți face o cură cu suplimente alimentare pe bază de zinc, seleniu, vitaminele A, C şi E. De asemenea, un aport de pre şi probiotice restabilește flora intestinală şi forţează organismul să-şi construiască singur mijloace de apărare. Polenul, mierea și lăptișorul de matcă au și ele efect tonic și energizant atât pentru sistemul nervos, cât și pentru organism în general, întărindu-i imunitatea.

Ciupercile medicinale au, de asemenea, proprietăți remarcabile. Spre exemplu, Shiitake stimulează șase tipuri de celule ale sistemului imunitar, capabile să înfrângă orice boală infecțioasă ori tumorală. Maitake e bogată în Beta-glucani, are proprietăți imunostimulatoare și antioxidante. Cordyceps a devenit foarte populară datorită capacității sale de a spori rezistența fizică, fiind utilizată în special de sportivi. Această ciupercă ajută la refacerea organismului aflat în convalescență și la îmbunătățirea activității glandelor suprarenale prin reglarea biosintezei de cortizol, testosteron și estrogen.

Persoanelor alergice li se recomandă prudență în administrarea remediilor pentru stimularea imunității deoarece acestea pot agrava alergia. Singurele produse inofensive, care, în plus, au și efecte antialergice și antihistaminice, sunt cele care conțin fructul de Noni și cele pe bază de ciuperci medicinale.

 

 

 

Asocieri recomandate

    Adauga comentariu

    Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.