Cum influențează alimentația sănătatea intimă – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Cum influențează alimentația sănătatea intimă

Sfaturi Practice

Deși poate părea greu de crezut, sănătatea intimă feminină are legătură cu ce punem în farfurie. Unele alimentele sunt benefice, echilibrează pH-ul, întăresc imunitatea, stimulează circulația și previn uscăciunea vaginală, altele, dimpotrivă, pot favoriza dezvoltarea bacteriilor.

Dacă ești predispusă candidozelor și infecțiilor intime, ai puțină grijă și la alimentație. Evită dulciurile, care cresc nivelul glucozei din sânge, favorizând dezvoltarea unei ciuperci responsabile pentru apariția candidozei. De asemenea, alimentele care conțin gluten dau o serie de probleme digestive, inhibând dezvoltarea probioticelor, adică a bacteriilor bune din intestin care asigură protecție și florei vaginale. Grăsimile, carbohidrații în exces cresc și ei riscul de apariție a infecțiilor din zona intimă. Dacă ai deja cistită, e bine să eviți cafeaua și alcoolul, care stimulează musculatura vezicii, intensificând senzația de urinare.

Pe de cealaltă parte, e bine să mănânci următoarele alimente sănătoase:

– Fructele oleaginoase. Nucile și semințele conțin, pe lângă uleiuri naturale bune, și vitamina E, un antioxidant care previne uscarea mucoasei vaginale. Iar semințele de dovleac și de migdalele conțin mult zinc, un mineral care reglează menstruația, crește libidoul și sporește fertilitatea. Stridiile sunt și ele bogate în zinc, nutriționiștii și ginecologii susținând că nu trebuie să lipsească din dieta femeilor.

– Iaurtul natural. Conține culturi de bacterii benefice pentru menținerea pH-ului florei vaginale și pentru sănătatea stomacului și a intestinelor.

– Ceaiurile medicinale cu efect diuretic, antiseptic și antiinflamator ajută la buna funcționare a căilor urinare. Recomandate aici sunt codițele de cireșe, mătasea de porumb sau coada calului. Ceaiul de echinacea e bun pentru că întărește imunitatea și ajută organismul să lupte cu eventualele bacterii. În general, e bine să consumi cât mai multe lichide, pentru a spăla toxinele din organism și a elimina acidul uric.

– Sucurile de merișoare și de afine, bogate în vitamina C, sunt recunoscute pentru proprietățile lor antiinflamatoare, astringente, de creștere a imunității. Consumate regulat, aceste sucuri cresc aciditatea urinei, fapt care împiedică dezvoltarea şi înmulţirea bacteriilor care provoacă infecţia.

– Consumă multe fructe și legume bogate în vitamina C (precum pătrunjel, ardei gras, roșii, kiwi), sau legume cu efect antibiotic natural, cum este ceapa și usturoiul. Legumele cu frunze verzi sunt excelente pentru circulație, inclusiv din zona genitală, prevenind uscăciunea vaginală.

Asocieri recomandate

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.