Cum eviți problemele digestive după Paște

Sfaturi Practice

După o perioadă în care ai ținut post, a venit Paștele cu ale lui bunătăți: friptură de miel, drob, cozonaci, ouă roșii. Toate acestea ți-au pus la grea încercare stomacul. Unii încă mai aveți prin frigider prăjituri, carne sau vreo sticlă de băutură desfăcută care, nu-i așa?!, trebuie terminate. Pentru a evita tulburările digestive, dar și pentru a nu-ți pune de tot în pericol silueta e bine să ai în vedere sfaturile de mai jos.

  1. Ai grijă la combinarea alimentelor la masă, nu-ți pune, în aceeași farfurie, mai multe tipuri de proteine (din carne, ouă, lactate), sau proteine combinate cu alimente care conțin amidon, nu consuma desertul imediat după un prânz consistent și nici fructe pe post de desert. Astfel, previi balonarea, crampele abdominale, indigestia.
  2. Mănâncă mai multe fibre. Acestea uşurează traseul bolului alimentar prin intestine şi eliminarea scaunului. Fără fibre, vei fi balonat, constipat. Le găseşti în fructe şi legume, în cereale integrale şi tărâţe de psyllium.
  3. Hidratează-te. Nimic nu e mai important pentru digestie decât hidratarea corespunzătoare. Lipsa lichidelor încetineşte sistemul digestiv, conţinutul colonului staţionează mai mult şi apare constipaţia.
  4. Obișnuiește-te să bei mai multe ceaiuri medicinale. Fiecare plantă are rolul ei și trebuie aleasă în funcție de nevoi. Ceaiul de mentă stimulează secreţia şi eliminarea bilei, ajută la diminuarea balonării, înlătură senzaţia de greaţă şi reduce durerea abdominală. Ceaiul de ghimbir e un foarte bun stimulent digestiv, tratează de la balonare și gaze până la arsuri la stomac, iar ceaiurile care conțin principii amare (de cicoare, anghinare sau păpădie) sunt de ajutor celor care au bilă leneșă.
  5. Toxiinfecția alimentară e frecventă după sărbători. Apare în urma contaminării cu microorganisme patogene precum bacterii, paraziţi sau virusuri din alimente alterate, fructe şi legume nespălate, carne insuficient prelucrată termic. Se manifestă cu stări de greaţă, vomă, diaree, febră, dureri de cap şi dureri abdominale. Pentru a o preveni, spală foarte bine fructele și legumele, nu recongela carnea odată dezghețată, nu reîncălzi mâncarea mai mult de o dată, nu folosi ouă care au mici crăpături pe coajă, deoarece acolo se pot adăposti bacterii, nu consuma mâncarea dacă observi că și-a schimbat oricât de puțin gustul, mirosul sau consistența.
  6. În caz de urgență, apelează la tratamentul cu uleiuri esențiale. Cel de cimbru se folosește în enterocolite bacteriene și virale, parazitoze digestive, candidoze, colici, balonare, grație efectului lui puternic antibacterian, antiviral, antifungic, tonic digestiv, stomahic, carminativ, antispastic și analgezic local. Uleiul de mentă consumat intern tratează un spectru larg de afecțiuni digestive: greață, diaree, balonare, toxiinfecție alimentară, indigestie, digestie lentă, colică biliară, enterocolită, dureri de stomac. Uleiul de busuioc se ia pentru tratarea indigestiei, constipației, crampelor abdominale, gazelor și balonării, stărilor de greață, fiind un tonic digestiv în general, iar cele de mușețel și gălbenele vin să vindece stomacul afectat de aciditatea gastrică.
  7. Nu te chinui să termini tot din frigider, pe principiul că „e păcat să arunci mâncarea”. Va fi păcat și de silueta ta, apoi tot tu te vei chinui să dai jos kilogramele în plus acumulate. Respectă porțiile decente, nu mai mânca seara și fă cât mai multă mișcare. Nu ar strica să apelezi și la câteva plante medicinale care te ajută să slăbești: ceaiul verde accelerează metabolismul și scade senzația de foame, cel de soc e bun diuretic și laxativ, ajută la detoxifierea organismului, scorțișoara și garcinia cambogia accelerează metabolismul și cresc termogeneza.

 

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.