Cine îți sabotează cura de slăbire

Sfaturi Practice

 

De ce este, pentru unii, atât de greu să țină o cură de slăbire sau să adopte un stil alimentar prin care să se mențină în formă toată viața? Răspunsul: pentru că apar „piedici”. Situații, persoane din anturaj, chiar membri ai familiei pot, fără să vrea, să-ți saboteze cura.

Familia. Ai copii care îți cer frecvent dulciuri sau te pun să le faci prăjituri, partenerul de viață este un gurmand, iar părinții se supără dacă le refuzi bunătățile făcute special pentru tine? Atâta timp cât depinzi astfel de cei din jur, lupta ta cu kilogramele în plus e pierdută. Îți trebuie voință, disciplină, dar și puțină cooperare din partea lor. Cere-le să accepte faptul că vrei să slăbești și să te susțină. O soluție ar fi să gătești dietetic, iar cine are poftă să mănânce altceva, să le consume în altă parte. Dacă poftești la bunătățile de pe masă, un alt sfat este să guști și să te limitezi la asta, măncându-ți apoi doar porția ta. Porție care trebuie să fie mică. Nu te „sacrifica” mâncând ce a mai rămas în oală, „ca să nu arunci mâncarea”. Scapă de acest obicei. Lasă-i pe alții să strângă masa, iar tu ridică-te după ce ai terminat din farfurie.

Prietenii și colegii de serviciu pot veni și ei cu ispite: fie te servesc cu o prăjitură făcută în casă, fie te cheamă la un suc, la o bere, certându-te că „nu mai ai haz de când te-ai apucat de cură”. Poți onora invitațiile, îți poți ține aproape prietenii dacă știi că reușești să ții piept ispitelor. Nu uita că un pahar de suc ajunge la 300 de calorii, tot atât unul de alcool, ceea ce înseamnă o masă. Dacă știi că nu te poți abține, până te obișnuiești cu noul regim alimentar va trebui să eviți astfel de ieșiri. Totuși, o dată pe săptămână sau o dată la două săptămâni ai nevoie de mici recompense prin care să-ți satisfaci plăcerile culinare. În caz contrar, apar frustrările. Vei vedea că, atuncio când pe corpul tău se vor vedea rezultatele curei, prietenii îți vor urma ei înșiși exemplul și îți vor cere sfaturi.

La magazin. Nu merge cu stomacul gol și nici nu te plimba printre rafturi pentru a-ți aduce aminte de ce ai nevoie. Fă lista cumpărăturilor de acasă și nu te abate de la ea. De asemenea, nu cumpăra alimente interzise (sucuri, dulciuri, chipsuri) și nu ține în casă provizii care te vor tenta. Dacă nu ai, nu mănânci.

În vacanță. Aici găsești o mulțime de tentații culinare. Dacă nu vrei să te întorci cu și mai multe kilograme în plus, respectă câteva indicații: nu te arunca din prima zi să guști din toate preparate de la hotel, vei vedea că majoritatea se repetă de la o zi la alta, așa că vei avea timp. Pune-ți în farfurie atât cât știi că mănânci de obicei, ca să nu fii tentată să termini. Evită pâinea, cartofii prăjiți și pizza, alegând preparate sănătoase, pe care știi că nu le mănânci așa des acasă (fructe de mare, pește…).

 

 

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.