Cele mai sănătoase pachețele pentru școală – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Cele mai sănătoase pachețele pentru școală

Sfaturi Practice

Pachețelul pe care îl puneți în ghiozdan copilului vostru trebuie să îndeplinească cinci condiții mari și late: să fie sănătos, proaspăt, ușor de consumat, pe gustul celui mic și variat. Cea din urmă condiție poate da mari bătăi de cap părinților care nu știu ce să mai gătească. Tocmai de aceea vă sărim în ajutor cu câteva idei, recomandate de pediatri și nutriționiști.

Sandwich: Este cea mai comună gustare care se poate lua la pachet. Cu toate acestea, combinând ingrediente din cele mai variate, poate fi diferit de la o zi la alta, astfel încât copilul să nu se plictisească. Alege o pâine din făină integrală, cu semințe – sursă importantă de glucide cu eliberare lentă. La aceasta se adaugă o sursă de proteine: un pate făcut în casă, ton, felii subțiri de piept de pui la grătar, cremă de brânză sau telemea ușor sărată. Nu le dați copiilor mezeluri, cașcaval sau brânză topită. Mai departe, completează sandwich-ul cu legume proaspete: salată verde, castraveți, ardei gras.

Brioșe sărate. Se fac din ouă, brânză și legume. Practic, este o omletă la cuptor, sub formă de brioșă, o gustare perfectă în pauza de la ora 10.00, mai ales dacă cel mic nu a mâncat mare lucru dis-de-dimineață, când a plecat de acasă. Poți pregăti brioșele de cu seara: pune în fiecare formă diverse legume, măsline și verdețuri (în fiecare formă alte combinații), bate ouăle cu brânză și mozzarella și toarnă peste legumele din forme. Dă la cuptor pentru 20-25 de minute.

Fructe proaspete. Nu trebuie să lipsească din pachețelul pentru școală. Cele mai potrivite sunt bananele, merele, perele, prunele și strugurii, pentru că sunt ușor de mâncat și nu se strivesc.

Nuci, alune, migdale, caju. Sunt gustări sănătoase, pe placul copiilor, care satură și vin cu un aport de vitamine, fibre și uleiuri de bună calitate, ce asigură o corectă dezvoltare neurologică.

Clătită sărată. Tot de seara poți pregăti două clătite (fără zahăr în aluat) unse cu humus sau cremă de brânză și legume, bucățele de carne.

Iaurt cu fructe. Îi plac iaurturile cu fructe din comerț? Pentru că sunt pline de zahăr, coloranți și potențiatori de gust, mai bine îi prepari tu, de acasă, propria gustare. Mixează iaurt natural cu banane, zmeură, afine și orice alte fructe îi plac celui mic, adaugă semințe și cereale integrale și pune totul într-un pahar cu capac, de unică folosință.

Pofta de dulce poate fi păcălită cu o felie de chec făcut în casă, o brioșă sau plăcinte de sezon (cu dovleac, mere, prune). Evită, în schimb, croissantele, covrigeii, biscuiții și brioșele dulci cumpărate din supermarketuri, pline de zahăr și de calorii „goale”, care nu pot asigura necesarul de nutrienți.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.