Cele mai mari idei preconcepute despre slăbit – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Cele mai mari idei preconcepute despre slăbit

Sfaturi Practice

Într-o societate în care obezitatea a devenit o problemă, în care toți sunt preocupați să fie slabi, sănătoși și frumoși, circulă tot felul de teorii legate de diete și de slăbit. Nu pleca urechea la tot ce auzi. Multe sunt doar mituri, altele pur și simplu nu ți se potrivesc ție.

Nu trebuie să sari peste micul dejun. Nu se aplică tuturor. Mulți nu pot înghiți nimic dimineața, pur și simplu nu le e foame. Să te forțezi să mănânci atunci când, de fapt, ești la cură de slăbire ar fi o mare greșeală. Nu faci decât să consumi din caloriile alocate întregii zile deși, în realitate, nu ai avea nevoie. Mănâncă atunci când îți e foame. Cei care pot mânca dimineața, însă, e bine să nu sară peste micul dejun din grabă deoarece lor li se va face foarte foame mai târziu și vor mânca mult, haotic. În schimb, cei care nu au stomacul antrenat să mănânce la prima oră nu vor consuma exagerat de mult nici la prânz.

Nu e bine să mai mănânci după ora 19.00. Aici părerile sunt împărțite. Unii nutriționiști spun că poți lua cina și mai târziu, dar nu imediat înainte de culcare, ci cu cel puțin 3 ore înainte, pentru că urmează o perioadă de repaus în care organismul își încetinește funcțiile și nu are nevoie de energie. De asemenea, la cină trebuie să alegi alimente ușoare (o supă, o salată).

Sucurile de fructe ajută la slăbit. Fals. Storcând un fruct, elimini pulpa cu fibre și îți rămâne numai zahărul și apa. Chiar dacă au vitamine și minerale, sucurile conțin și calorii. Nutriționiștii spun că o jumătate de litru de suc este echivalentul unei fripturi de 200 g. Consumă fructul cu totul sau mai bine bea ceaiuri medicinale neîndulcite, care au arome plăcute și efecte senzaționale fără aport de calorii. Mai mult decât atât, unele au proprietăți detoxifiante, altele ajută la arderea grăsimilor, altele temperează pofta de mâncare.

 Carbohidrații sunt cei mai mari dușmani ai siluetei. Unii da, alții nu. Sunt de blamat carbohidrații simpli, din dulciuri pe bază de zahăr, produse de patiserie, pâine albă. În schimb cei compleși, din cerealele integrale, mazăre, fasole… au rolul lor benefic în organism, prevenind acumularea de colesterol rău.

Pentru a slăbi, trebuie să reduci mult numărul caloriilor. Într-adevăr, e nevoie să reduci porțiile și implicit aportul caloric, însă nu foarte mult. În cazul regimurilor de slăbire drastice, organismul intră în alertă și, ca să supraviețuiască, își încetinește rata metabolismului. De asemenea, aceste diete dure nu pot fi ținute pe termen lung, iar când revii la un regim alimentar normal, organismul tău, speriat de „foamete”, va începe să-și facă provizii, iar tu te vei îngrășa la loc.

Slăbești dacă ții dietă o perioadă. Cuvântul „dietă” ar trebui, de fapt, scos din vocabular. Da, e nevoie să faci schimbări în stilul alimentar, dar aceste schimbări, dacă ți se potrivesc și au succes, trebuie să devină un stil de viață pe termen lung. Doar așa reușești să te menții. „Dietele” sunt percepute ca perioade chinuitoare în care respecți anumite reguli și de abții de la alimentele tale preferate, pe termen scurt.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.