Ceaiul în Europa – de la modă impertinentă la produs de masă – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Ceaiul în Europa – de la modă impertinentă la produs de masă

 

Deşi englezii au ridicat ceaiul la rang de ceremonie de societate, cu al lor „5 o’clock tea”, cei care au adus primii delicatele frunze în Europa sunt olandezii, în 1610, din Indonezia.

Prin 1637, consumul de ceai crescuse deja suficient de mult pentru ca olandezii, comercianţi abili, să înceapă să-şi extindă căutările către China şi Japonia. Ceaiul devenise deja o băutură la modă în înalta societate din Haga, iar livra de ceai (aproximativ 400 de grame) costa sute de dolari – în echivalentul valutei de astăzi.

La jumătatea secolului al XVII-lea, consumul de ceai se răspândea prin Europa, făcând un nobil francez să îl denumească „impertinenta noutate a secolului”.

Ceaiul este produsul care a stimulat avântul tehnologic în construcţia navală, la începutul secolului al XIX-lea, când flote de zeci de clippere (corăbii cu 4-5 catarge) se întreceau în a ajunge cât mai rapid din Hong Kong, enclava britanică din coasta Chinei, la cheiurile Londrei – unde primul venit îşi putea vinde marfa la preţuri echivalente cu un câştig la loterie.

Astăzi, ceaiul ne bucură în continuare simțurile și gustul. Este atât un prilej de socializare, cât și o importantă sursă de sănătate. Vă invităm să aruncați o privire pe ceaiurile noastre și să vă alegeți produsul care vi se potrivește cel mai bine!

 

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.