Ce să schimbi la stilul tău de viaţă ca să-ţi creşti imunitatea – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Ce să schimbi la stilul tău de viaţă ca să-ţi creşti imunitatea

Noutăți Fares

 

 

Vrei să fii sănătos, să ai un sistem imunitar puternic tot timpul anului? Schimbă-ţi puţin stilul de viaţă. Vei vedea că nu e greu, ba chiar va ajunge să-ţi placă. Iată ce e de făcut!

–          Dormi mai mult. În timpul somnului, creşte nivelul de globule albe, care au rol imunologic. Un organism obosit nu va avea puterea să lupte cu bacteriile şi virusurile care îl atacă, tu te vei simţi slăbit, vulnerabil, fără energie.

–          Nu te mai stresa. Uşor de spus, dar şi de făcut, cu puţin exerciţiu. Încearcă să vezi şi partea plină a paharului, să te înconjori de prieteni care te susţin şi te fac să râzi, să te relaxezi seara cu o baie caldă în care să pui câteva picături de uleiuri esenţiale (de lămâie, de portocale, de lavandă, de mentă, de pin, de ylang-ylang), să-ţi faci mici bucurii. E dovedit faptul că stresul ameninţă sistemul imunitar pe fondul creşterii nivelului de cortizol în sânge.

–          Renunţă, pe cât posibil, la ţigări şi la alcool. Îţi slăbesc sistemul imunitar.

–          Fă sport. Şi, de preferat, în aer liber. În timpul mişcării, se îmbunătăţeşte circulaţia sangvină, iar celulele din corp se oxigenează mai bine. Chiar şi o simplă plimbare prin parc creşte nivelul de endorfine, responsabile cu starea de bine.

–          Evită fast-food-ul, dulciurile şi grăsimile, care îţi aduc doar calorii goale şi chimicale, fără a avea valoare nutritivă.

–          Consumă fructe şi legume cât mai colorate, de sezon, bogate în vitamine (în special din gama B, C, A, E) şi antioxidanţi. Nu te feri de ceapă şi de usturoi, de pătrunjel, ghimbir şi citrice.

–          Dacă prin dietă nu îţi poţi asigura necesarul de vitamine, apelează periodic la suplimente nutritive. Se găsesc sub formă de tincturi, siropuri, capsule sau ceaiuri medicinale. Mai ales acum, toamna, din casă nu trebuie să-ţi lipsească ceaiul de echinacea, de soc, de cătină sau de măceşe.

–          Menţine o igienă corespunzătoare. Spală de fiecare dată fructele înainte de a le consuma, spală-te pe mâini cât mai des, ai grijă la sursele de microbi din casă şi de la locul de muncă.

–          Ia-ţi un animal de companie. În ciuda temerii că pisica sau câinele au microbi şi te pot îmbolnăvi, putem spune că, dimpotrivă, în apropierea lor, sistemul imunitar e stimulat să producă anticorpi. Se consideră că alergiile ar fi, practic, boli ale unui sistem imunitar prea puţin folosit. În plus, un animal te binedispune, te antrenează la joacă, la sport.

Asocieri recomandate

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.