Ce să mănânci când ești răcit. Top 10 alimente binefăcătoare - Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Ce să mănânci când ești răcit. Top 10 alimente binefăcătoare

Sfaturi Practice

Nu doar ceaiurile, siropurile și uleiurile esențiale te ajută să scapi de răceală, ci și alimentația. În cămara ta există adevărate medicamente naturale care distrug bacteriile, ușurează tusea și durerile în gât sau întăresc sistemul imunitar. Iată un top al celor mai bune 10 alimente pe care să le consumi încă de la primele simptome.

Ceapa și usturoiul sunt printre cele mai cunoscute antibiotice și antivirale naturale. Datorită unei substanțe numite alicină, aceste legume au puterea de a trata cu succes infecțiile virale, cu pleiada lor de neplăceri și complicații. Se pot folosi în stare proaspătă, la mâncare, dar și sub formă de decoct (o ceapă sau 2-3 căței de usturoi fierți în 250 ml de apă pentru 15 minute). Tot din ceapă și usturoi poți să-ți prepari sirop de tuse. Ai nevoie de o jumătate de ceașcă de miere și circa 100 ml apă, pe care le amesteci bine. Adaugi o ceapă tăiată mărunt și doi căței de usturoi dați prin răzătoare. Lași totul la temperatura camerei peste noapte, iar a doua zi strecori sucul rezultat, din care iei câteva lingurițe pe zi.

Ghimbirul proaspăt, ras și amestecat cu miere, are importante proprietăți antibiotice, antiinflamatorii, scade febra și reduce simptomele răcelii. În același timp, taie greața, ajută digestia, reface ficatul afectat de toxicitatea anumitor medicamente, reduce colesterolul și grăsimile din sânge și multe altele. Se merge până acolo încât se consideră că un consum regulat de ghimbir poate preveni apariția cancerului.

Ceaiul. Este „medicament” de bază în răceală. În primul rând, hidratează și ajută la suplinirea lichidelor pierdute prin transpirație. Apoi, este foarte bun pentru gât, ajută la desfundarea nasului, calmează tusea, durerea de cap și, în funcție de plantele folosite, are efect antiviral, de stimulare a imunității.efect antiinflamator

Mierea. Pe lângă proprietățile ei antimicrobiene și antiinflamatorii, s-a dovedit că mierea ajută la ameliorarea tusei la copii și întărește imunitatea. Poți lua o linguriță, după masă, sau o poți adăuga în ceai.

Ridichea neagră. Este un aliment-medicament adesea neglijat și insuficient utilizat, ținând cont de multiplele beneficii pe care le are. Datorită conținutului bogat în substanțe active sulfurate, e un bun fluidizant al secrețiilor bronșice, fiind indicată în tuse productivă, bronșită, astm. Din ridiche neagră se prepară un suc amestecat cu miere, însă dacă vrei ceva bun gata preparat, găsești astfel de siropuri naturale la magazinele naturiste sau în farmacii.

Kiwi, cătina, pătrunjelul proaspăt, broccoli și citricele sunt surse de vitamina C pe care e bine să le consumi atunci când ești răcit, dar nu numai. Ele întăresc imunitatea organismului și îl ajută să lupte cu boala, scurtează episodul de răceala și reduc simptomele neplăcute. Ar fi bine ca pe tot parcursul sezonului rece să mărești aportul de vitamina C pentru a preveni bolile.

Hreanul este un excelent remediu pentru tuse, bun expectorant și decongestionant la nivelul căilor respiratorii. Are un efect de încălzire asupra mucoaselor, stimulând circulația sângelui, iar vitaminele și mineralele pe care le conține întăresc imunitatea. Se consumă ras și amestecat cu miere.

Sucul de lămâie. Bogat în vitamina C, acționează ca un antioxidant care întărește imunitatea și alcalinizează corpul. Sucul de la o lămâie furnizează aproximativ jumătate din necesarul zilnic de vitamina C. Poți să-l bei cu apă, înducit cu miere, sau să-l adaugi în ceaiuri.

Supele. Sunt ideale la masa de prânz, atunci când ești răcit. Ele te hidratează, desfundă nasul și reprezintă o mâncare ușoară, hrănitoare și sățioasă.

Legumele verzi. Sunt bogate în antioxidanți și în nutrienți-cheie care întăresc sistemul imunitar. O salată de spanac proaspăt, cu ardei gras, castraveți, roșii, ceapă verde și ridichi este revigorantă și perfectă pentru cină.

Pe de altă parte, e bine să eviți alimentele care susțin inflamația și slăbesc sistemul imunitar, precum zahărul rafinat, alimentele procesate, cofeina, alcoolul, prăjelile, tocăturile. Pentru o corectă și rapidă vindecare, apelează încă de la primele simptome la remedii antivirale, pe bază de plante. Acestea, alături de alimentație și de odihnă, sunt tot ce ai nevoie în această perioadă.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.