×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Ce riști dacă dormi prea puțin, ce câștigi dacă dormi suficient

Articole

Stresul, anxietatea și insomniile sunt cele mai frecvente probleme cu care se confruntă oamenii din societatea modernă. Nu pot fi măsurate sau văzute cu ochiul liber, nu dor, însă, netratate, fac ravagii în organism. Odihna insuficientă scade imunitatea, puterea de concentrare, accentuează stresul, care și el erodează corpul atât psihic, cât și fizic.

Beneficiile somnului de calitate

Multe se rezolvă cu somn bun de noapte. Dacă ești odihnit, vei avea mai multă energie, o dispoziție mai bună, vei fi mai sănătos și lumea îți va părea mai frumoasă. Nu doar atât! Medicii și cercetătorii punctează mai multe avantaje ale unui somn de calitate.

  • Te menține sănătos atât fizic, cât și psihic. Somnul odihnitor și suficient combate stresul, te ajută să fii mai optimist, mai încrezător în forțele proprii.
  • Profesional, somnul suficient îți crește puterea de concentrare la școală, la serviciu, vei da mai mult randament cu mai puțin efort.
  • Funcționează ca tratament antirid. Somnul de frumusețe nu e doar o expresie! Pe timpul nopții, întregul corp se reface, celulele se regenerează, fața devine mai luminoasă, se reduc cearcănele. Pentru multe femei, un somn bun de noapte face mai mult decât 100 de creme și tratamente de înfrumusețare.
  • Te ajută să-ți menții greutatea, chiar să slăbești. Asta deoarece în timpul somnului se secretă leptina, hormonul care îți ține în frâu pofta de mâncare. Iar dacă somnul e redus, capacitatea corpului de a metaboliza hrana scade cu aproximativ o treime. O echipă de cercetători de la Universitatea Chicago din SUA au constatat, în urma unui studiu citat de The Guardian, că doar o oră de somn în plus, pe noapte, îi ajută pe oameni să reducă 270 de calorii din aportul zilnic, fără să-și modifice dieta sau alte obiceiuri zilnice. Foarte mulți oameni mănâncă de oboseală, ca să-și crească nivelul de energie. Din păcate, în astfel de momente nu simt nevoia de morcovi, ci de ciocolată.

Ce riști dacă dormi prea puțin

Nu e de glumit cu oboseala! Cei care trec prin perioade stresante și nu pot să doarmă noaptea, ori nu au timp, își dau peste cap activitatea unui număr mare de gene (circa 700), ceea ce duce la instalarea sau agravarea unor afecţiuni precum: diabetul, depresia, obezitatea sau bolile cardiovasculare. În acelaşi timp, crește nivelul de cortizol (hormonul stresului) și scade mult imunitatea, e afectată inima, digestia. Totodată, cei care nu se odihnesc suficient sunt mai irascibili, mai emotivi, dau mai greu randament la activitățile fizice și intelectuale. Ba chiar sunt studii care arată că, atunci când somnul este limitat la sub 6 ore pe noapte, timp de 5 nopți consecutiv, performanța cognitivă seamănă cu cea a unei persoane care nu a dormit 48 de ore: e afectată dexteritatea manuală, atenția, memoria, starea psihică.

Ajutoare din natură pentru un somn de calitateregleaza somnul

Pentru a preveni toate aceste probleme, acordă o mai mare importanță somnului. Nu poți să adormi, suferi de insomnii? Există remedii naturiste care te pot ajuta, de la ceaiuri de tei, de valeriană, de roiniță, până la melatonină din sursă vegetală, administrată cu 30 de minute înainte de culcare. Melatonina este supranumită „hormonul somnului”, fiind cea care induce somnul. Odată cu vârsta sau din cauza stresului, secreția de melatonină scade. Florile de lucernă, rădăcina de valeriană și uleiul esențial de lavandă, sub formă de capsule naturale, țin locul acestui hormon, contribuie la reducerea timpului necesar pentru a adormi, favorizând instalarea și menținerea unui somn natural. Capsulele de melatonină vegetală se pot asocia cu ceaiul și capsulele Noapte bună, tot pe bază de plante atent selectate și dozate, astfel încât să îmbunătățească somnul. Iar dacă treci printr-o perioadă stresantă, apelează la gama Distonoplant ce conține ceaiuri, capsule și uleiuri esențial în sticluță cu roll-on, pentru inhalare.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.