Ce măsuri trebuie să iei ca să te ferești de gripă

Sfaturi Practice

Circa 70 de oameni au murit în România din cauza gripei și peste 134.000 de cazuri de infecții respiratorii acute (gripă clinică, IACRS și pneumonii) au fost confirmate până acum. Cifra este cu 53,4% mai mare decât aceeași perioadă a anului trecut. Suntem oficial în plină epidemie de gripă,  iar specialiștii estimează că circulația virusului se va manifesta și în luna februarie. Pentru a trece cu bine peste această perioadă trebuie să iei serioase măsuri de protecție.

Măsurile de prevenție sunt simple și la-ndemână. Poate par chiar banale, însă ele fac diferența. În primul rând aprovizionează-te cu măști de protecție de la farmacie, care e bine să fie schimbate la 3-4 ore. Acestea trebuie să acopere complet nasul și gura. Poartă-le în mijloacele de transport în comun și la serviciu, mai ales dacă munca ta presupune interacțiunea cu publicul. De asemenea, spală-te cât mai des pe mâini cu apă și săpun, mai ales după ce vii de afară, atingi butoane de lift, clanțe, bare din autobuze. Ferește-te să pui mâna murdară la nas și la gură și poartă cu tine șervețele umede sau geluri antibacteriene.

Mulți microbi se pot lua de la cumpărături. Coșurile, care nu știm dacă se curăță vreodată, banii pe care pui mâna sunt surse de virusuri. Când ajungi acasă, nu-ți pune cumpărăturile pe blatul din bucătărie, descalță-te și dezbracă-te la ușă. Nu uita să-ți ștergi periodic cu șervețele antibacteriene portmoneul, geanta, dar mai ales telefonul mobil, pe care îl manevrezi peste tot cu mâinile murdare, apoi îl duci în dreptul feței.

De multe ori ni se pare aproape imposibil să ne ferim de virusuri, ele sunt peste tot în jurul nostru. Putem doar să evităm, pe cât posibil, locurile aglomerate, să nu stăm să ne tușească cineva în față și să avem grijă la igienă. Dar pe lângă toate acestea, un lucru extrem de important e întărirea imunității. Dacă organismul tău e puternic, va reuși să se apere singur, iar o eventuală gripă/răceală va fi mult mai ușor dusă pe picioare. Include în dieta ta cât mai multe legume și fructe bogate în vitamine (broccoli, ardei gras, pătrunjel, spanac, ceapă, usturoi, morcovi, citrice, kiwi, fructe de pădure etc.), probiotice, produse ale stupului, tincturi și uleiuri esențiale, suplimente alimentare de la magazinele naturiste (pe bază de zinc, seleniu, vitaminele A, C şi E). Fă-ţi un obicei din a bea zilnic ceaiuri de echinacea, soc şi fructe de pădure, remedii celebre pentru puterea lor de a creşte imunitatea, de a stimula producerea de celule albe în organism. De asemenea, fă sport, dormi cel puțin 8 ore pe noapte, nu te stresa și zâmbește cât mai mult.

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.