Ce e bine să mănânci dacă ai tensiunea mare – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Ce e bine să mănânci dacă ai tensiunea mare

Sfaturi Practice

Cei care suferă de hipertensiune trebuie să aibă mare grijă la alimentaţie. Sarea în exces, alcoolul, tutunul, cafeaua, grăsimile şi prăjelile sunt foarte periculoase şi, chiar dacă urmează tratament medicamentos, acest lucru, singur, nu-i poate feri de accidente. E nevoie şi de o dietă specifică. Pentru ei, sunt recomandate alimentele care dilată vasele de sânge şi care nu cresc colesterolul.

Medicii avertizează că schimbarea stilului alimentar e la fel de importantă ca şi medicaţia. Ce trebuie să faci? În primul rând să reduci consumul de sare. Este considerată principala cauză alimentară a hipertensiunii. Sodiul din sare reţine apa în organism, ceea ce face ca volumul şi viteza sângelui că crească enorm şi să suprasolicite inima. Totul ţine de obişnuinţă. Redu treptat cantitatea de sare adăugată în mâncare şi te vei obişnui cu gustul. Un truc ar fi să nu pui sare atunci când mâncarea e pe foc, pentru că alimentele absorb multă fără să se simtă prea mult la gust, ci să pui direct în farfurie.

Peştele nu trebuie să-ţi lipsească din dietă deoarece conţine acizi graşi Omega-3 care protejează vasele de sânge. Consumă ton, somon, sardine sau macrou de trei ori pe săptămână. Stropeşte-ţi salatele cu ulei de măsline presat la rece, adaugă în ele avocado, iar pe post de gustări ronţăie nuci, alune, seminţe, migdale, toate acestea fiind surse de uleiuri bune.

Poţi mânca cereale, pâine, paste, dacă sunt integrale, ele conţinând fibre, vitamine şi minerale. Ai nevoie şi de calciu. Nu neapărat că el ar scădea tensiunea, însă cert este că o dietă săracă în calciu o poate creşte. Magneziul şi potasiul sunt două minerale esenţiale în dieta celor cu hipertensiune. Primul este un vasodilatator natural, iar al doilea este diuretic, ajutând la eliminarea sodiului. Se găsesc în legume cu frunze verzi (spanac, varză, salată verde, broccoli), în cereale integrale, fasole, nuci, ţelină etc. Potasiu mult conţin bananele, prunele, pepenele galben, caisele, dovleacul, ardeii, dar şi ceapa şi usturoiul. De altfel, usturoiul poate fi considerat un remediu naturist remarcabil pentru scăderea tensiunii, el conţinând o substanţă numită alicină, care uşurează circulaţia sângelui.

Mai trebuie să mănânci citrice, kiwi, pătrunjel, surse de vitamina C, care dilată vasele de sânge şi scad tensiunea. Bea multe ceaiuri medicinale cu efect vasodilatator, hipotensor, relaxant, cum este cel de păducel, roiniţă sau vâsc.

Fă o jumătate de oră de mişcare uşoară pe zi, renunţă la ţigări, la mâncărurile grase, nesănătoase şi vei fi ferit de pericole!

Asocieri recomandate

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.