×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Care sunt „prietenii” și „dușmanii” ficatului

Articole

Deși are un rol vital pentru sănătatea întregului organism, ficatul este un organ „tăcut”, nu prea „doare” și nu atrage atenția asupra lui. Este motivul pentru care mulți uită să aibă grijă de el. Îl bombardează cu alcool, prăjeli, grăsimi, apoi se întreabă de ce nu se mai simt bine. Prevenția este cheia, de aceea, e bine să îți ajustezi un pic stilul de viață și alimentația. Anumite lucruri sunt de evitat, altele adoptate, pentru că au numai beneficii.

„Dușmanii” ficatului

  • Alimentele bogate în colesterol. Un nivel ridicat de colesterol rău din sânge afectează nu doar arterele și buna circulație a sângelui, ci și ficatul. Gălbenușul de ou, untul, margarina, frișca, carnea roșie grasă, procesată, pateul, toate acestea e bine să fie consumate cât se poate de rar.
  • Alimentele conservate, cu arome artificiale, coloranți, îndulcitori, afumăturile, toate acestea trec prin ficat și îi dau de lucru.
  • Prăjelile, grăsimile, fast-food-ul. Fiind procesate de ficat, îl suprasolicită dacă sunt consumate în exces. Cele mai periculoase alimente sunt: produsele de patiserie, carnea grasă, brânza, pielea de pasăre, maioneza, untura.
  • Un pahar de vin pe zi este sănătos, dacă și tu ești sănătos. În cazul în care ficatul tău este deja obosit, cu probleme, alcoolul agravează situația. Este foarte greu de procesat și toxic, în cantități mari.
  • Oboseala, culcatul la ore târzii și stresul. Atunci când traversezi astfel de perioade, organismul eliberează un hormon numit cortizol. Acesta favorizează acumularea de grăsimi în ficat și duce la apariția „ficatului gras”.
  • Toate sunt metabolizate de ficat și, dacă sunt prea multe, se produce o acumulare de toxine la nivelul acestui organ. Administrează-ți doar pastilele strict necesare, recomandate de medic.tratament pentru afectiunile ficatului

„Prietenii” ficatului

  • Legumele verzi. Datorită cantității mari de clorofilă pe care o conțin, spanacul, castraveții, pătrunjelul, păpădia, rucola ajută la eliminarea toxinelor din sânge și, implicit, din ficat, ușurându-i activitatea.
  • Acest fruct conține niște compuși care stimulează detoxifierea, precum și unele care ajută la arderea grăsimilor.
  • Lămâile. Stimulează ficatul să producă mai multe enzime, ajută la curățarea lui de toxine și întăresc imunitatea. Sunt esențiale în hepatite sau în curele de detoxifiere.
  • Plantele medicinale cu principii amare. Acestea au efect hepatoprotector, hepatoregenerator, detoxifiant. Se consumă sub formă de ceai, sau în cadrul capsulelor naturale, precum Hepatofit Forte, pe care le găsești în magazine naturiste, în farmacii.
  • Dacă vrei să ai un ficat sănătos, medicii îți recomandă să mănânci două fructe de avocado pe săptămână. Acestea ajută ficatul să producă un antioxidant de care are nevoie pentru a filtra toxinele și pentru a-și crește capacitatea de refacere.
  • Produsele stupului sunt adevărate medicamente naturale pentru ficat. Poți ține o cură cu miere, polen și păstură, sau cu lăptișor de matcă, pe care să le consumi dimineața, pe stomacul gol.
  • Sfecla, morcovii, ridichiile. Consumate în salate sau sub formă de sucuri proaspete, aceste legume bogate în betacaroten și flavonoide ajută la detoxifierea ficatului, reduc valorile grăsimilor din sânge și stimulează secreția biliară.

 

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.