Bun venit din vacanță! Sfaturi pentru a vă păstra ZEN-ul la serviciu

Ceaiuri

Câți dintre voi nu trăiți un an întreg cu gândul la vacanța de vara? Chiar dacă și în decursul anului mai aveți mici ieșiri, escapade în city-break-uri, parcă nimic nu se compară cu cele 7-10 zile de relaxare la malul mării. Zilele acestea fericite, însă, trec parcă mult prea repede și iar trebuie să o luați de la capăt cu munca și stresul de la serviciu. Știm, e greu să vă mobilizați din nou. Tocmai de aceea vă sărim în ajutor cu câteva sfaturi și trucuri pentru a vă readapta programului, fără oboseală, nervi, stres și depresie.

Odată întorși din vacanță, mulți cad într-un fel de depresie. Gândul că s-a terminat perioada frumoasă și că acum trebuie să o ia de la capăt cu munca, mailurile și task-urile care s-au adunat la birou, grija începutului de an școlar, pentru cei care sunt părinți, dar și faptul că, poate, au rămas cu buzunarele goale după concediu, toate acestea pot duce la stres și anxietate. Ți se întâmplă și ție? Nu te îngrijora, există viață frumoasă și după vacanță!

Zilele de adaptare. Ideal este să mai ai 2-3 zile libere între întoarcerea din vacanță și începerea serviciului. Zile în care să despachetezi în tihnă, să te ocupi de casă, de tine, să te mai odihnești. Dacă te întorci acasă duminică seara și luni la prima oră trebuie să fii fresh, „pe baricade”, șocul (atât fizic, cât și psihic) poate fi mare.

Fă tranziția ușoară. Nu-ți propune să muți munții din loc în perioada imediat următoare. Dă-ți răgaz să te readaptezi ritmului alert al orașului, al vieții de zi cu zi. Ce-ți place să faci, ce te relaxează? Să te uiți la filme, să citești o carte bună, să te plimbi prin parc, să ieși cu prietenii seara la terasă, să mănânci înghețată? Nu renunța la nimic din toate aceste lucruri care te fac să te simți bine! Dacă intri în forță într-un program aglomerat, dacă te rupi brusc de starea de vacanță, efectul ei benefic dispare ca și cum n-ar fi fost.

Prima săptămână după concediu poate fi, într-adevăr, un chin. Te așteaptă multă treabă, iar creierul tău are în mod natural nevoie de timp pentru a se readapta ritmului, activităților. Dacă te simți agitat, stresat, obosit, ia măsuri! La magazinele naturiste găsești remedii care te pot scoate din starea de anxietate, te ajută să te liniștești, să dormi mai bine noaptea. Bea zilnic, în a doua parte a zilei, ceaiuri medicinale de tei, lavandă, valeriană, care au efect relaxant, calmant, sedativ. În lampa de aromaterapie pune uleiuri esențiale de lavandă sau bergamot, pentru că induc aceeași stare liniștitoare. Ceaiurile de măceșe, cătină şi urzică alungă stările de oboseală și măresc puterea de concentrare. Poți consuma chiar și capsule din plante precum vinarița (îmbunătățește calitatea somnului, reduce stările de agitație nervoasă), schiduful (reduce disconfortul la nivel digestiv, e tonic în stările de slăbiciune) sau șerlai (liniștește în stările de iritare nervoasă, reduce disconfortul digestiv).

Fă sport! Înotul la piscină te va face să te simți ca în vacanța de la malul mării, mersul cu bicicleta sau alergatul în parc cresc producția de serotonină, oxigenează creierul, revigorează organismul și-ți dau o stare de bine.

Ca să te binedispui, fă-ți zilnic mici bucurii, iar seara, ca să dormi bine, pregătește-ți o baie caldă, cu sare de mare și uleiuri esențiale. Un răsfăț total!

Planifică-ți o nouă ieșire din oraș. Într-unul din weekend-urile care urmează, bucură-te de o nouă escapadă la munte, la iarbă verde, vizitează un oraș… Nu trebuie să aștepți următoarea vacanță de vară pentru a te simți bine.

 

Asocieri recomandate

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.