Un stil de viata modern si sanatos? Da, se poate! – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Un stil de viata modern si sanatos? Da, se poate!

Mulți dintre noi trăim cu ideea că un stil de viață sănătos și o viață alertă, modernă se exclud reciproc.

Într-adevar, era mult mai ușor să trăiești sănătos acum 50 de ani decât astăzi. Bunicii noștri făceau mai multă mișcare, mâncau mai sănătos și trăiau în locuri mai puțin poluate.

Din păcate nu putem da timpul înapoi – probabil nici nu ne-am dori – dar cu siguranță putem combina stilul de viață modern cu cel sănătos!

De ce să trăiești sănătos?

Știi că e bine, știi că la un moment dat vei vrea să trăiești astfel, dar până nu cunoști motivele care să te convingă, nu vei începe un stil de viață sănătos. Hai să vedem împreună ce presupune acest lucu și care sunt avantajele sale.

În primul rând, starea de bine depinde în mare măsură de sănătate. Indiferent cât de împlinit ai fi pe celelalte planuri, sănătatea este o condiție primordială pentru a fii fericit. Dacă nu ai grijă de ea, la un moment dat va dispărea.

Obiceiurile și deprinderile tale zilnice îți influențează starea generală de bine nu doar pe termen lung, ci și în prezent. Dacă faci mișcare și te alimentezi corespunzător, vei fi mai optimist și mai energic.

Vestea bună este că stilul de viață e un factor care poate fi controlat, ceea e înseamnă că îți poți controla și sănătatea.

E adevarat ca te simți un pic descurajat să începi o viață cât mai naturală după o perioada îndelungată în care alimentația sau mișcarea nu au fost prioritățile tale, dar niciodată nu e prea târziu să ai grijă de tine.

Cum să trăiești sănătos?

Ți-am pregătatit câteva sfaturi care te vor a juta să îmbini perfect stilul de viață modern cu cel sănătos:

Nu sări peste micul dejun! Dacă nu poți să mănânci dimineața, renunță la mesele târzii. După câteva zile organismul se va obișnui cu noul stil de viață și vei simți nevoia să mănânci dimineața. Fă combinații de lactate cu legume, carne slabă, cereale sucuri de fructe și ceaiuri.

Atunci când ești la serviciu sau nu ai timp suficient pentru masă, poți cumpăra de la supermarket alimente sănătoase: migdale, alune crude, fructe, iaurturi, covrigi sau biscuiți din cereale integrale.

Mănâncă alimente de sezon. Fiecare anotimp are legumele și fructele sale, naturale și bogate în vitamine. Chiar și iarna poți consuma portocale, mandarine, grapefruit sau pomelo.

Bea multă apă. Nu te vei simți în formă maximă dacă nu bei suficientă apă și de cele mai multe ori vei mânca mai mult decât este nevoie pentru a suplini această lipsă. Pentru a preveni deshidratarea, bea apă înainte de a interveni senzația de sete.

Încearcă homeopatia. Studiile din ultimii ani vin cu rezultate tot mai încurajatoare în ceea ce privește remediile pe bază de plante medicinale, spre deosebire de medicamentele de sinteză, ale căror efecte secundare te pot afecta în mod negativ.

Relaxează-te! Stresul are efecte negative asupra sănătății fizice și mentale. Încearcă să dormi suficient și să iei pauze de la activitățile care te solicită ori de câte ori simți nevoia.

Fă mișcare! Fie că alergi prin parc, mergi la sală sau faci plimbări lungi seara înainte de culcare, mișcarea îți dă încredere în tine, reduce stresul și te ferește de boli.

Rezolvă-ți problemele de cuplu. Sănătatea psihică și cea fizică nu sunt două elemente independente, ci se influențează reciproc. Un cămin primitor, o atmosferă caldă și plăcerea de a te întoarce acasă în fiecare zi se vor reflecta în starea ta de sănătate.

Fii bun cu cei din jur! Mark Twain spunea că „Bunătatea este o limbă pe care o poate auzi și cel surd și o poate citi și cel orb.” Lucru cât se poate de adevărat, pentru că studiile au demonstrat că oamenii au o stare psihică mai bună atunci când îi ajută pe cei din jur.

 

 

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.