Cum sa ne ferim de problemele digestive – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Cum sa ne ferim de problemele digestive

Factori precum alimentația nesănătoasă sau stresul ne fac de multe ori să avem probleme cu stomacul.

Pentru că tulburările digestive sunt unele din cele mai des întâlnite afecțiuni cu care ne confruntăm cu toții, haideți să învățăm împreună cum să ne tratăm și la ce plante și remedii să apelăm atunci când avem nevoie.

Mai întâi, haideți să înțelegem cum funcționează stomacul nostru și care sunt bolile la care este expus.

Aparatul digestiv are ca funcție principală digestia și absorbția substantelor alimentare, deci joacă un rol esențial în nutriția organismului. Prin digestie înțelegem totalitatea transformărilor mecanice, fizice și chimice pe care le suferă alimentele în diferite segmente ale tubului digestiv.

Indigestia, numită medical și dispepsie (dispepsia își trage numele din cuvintele grecești „dis”, ce înseamnă „dificil”, și „peptein”, ce se traduce prin „a digera”) poate avea, însă, mai multe cauze și poate fi însoțită și de alte simptome.

Există numeroase cauze care duc la apariția dispepsiei: mesele copiase, ingestia rapidă de alimente, ingestia de alimente foarte reci sau fierbinți, alimentele tip fast food, alimentele picante, consumul excesiv de cafea, alcool, ciocolată, băuturi carbogazoase, consumul excesiv de alcool, fumatul, aerofagia (înghițirea de aer) sau stresul.

Ce-i drept, cu toate recomandările de dietă sănătoasă, echilibrată, uneori e inveitabil să nu facem greșeli alimentare. Pentru aceste cazuri exista capsulele DIGEȘTIE UȘOARĂ. Ele conțin fructe de coriandru, frunze de dafin, rizomi de obligeană, rădăcină de gențiană, rizomi de ghimbir, extract de  papaya, extract de ananas, seminţe de muştar.

Iată câteva fructe și plante medicinale care se regăsesc în aceste capsule și pe care le puteți consuma atunci când aveți probleme cu stomacul:

Fructul de papaya conţine o enzimă numită papaină, care are puternice proprietăţi proteolitice (ajută la digestia proteinelor), având efecte asemănătoare pepsinei (enzimă secretată la nivelul stomacului).

În ananas se găseşte bromelaina, o enzimă capabilă să degradeze proteinele, necesară și eficientă în digerarea rapidă a substanţelor nutritive.

Coriandrul se foloseşte ca tonic al stomacului şi intestinelor, pentru stimularea poftei de mâncare, combaterea balonărilor şi a colicilor intestinale.

Frunzele de dafin stimulează digestia, au proprietăţi carminative, antispastice, detoxifiante. Foarte utile în indigestii şi balonări.

Ghimbirul este un foarte bun stimulent digestiv, calmant în durerile abdominale,ajută la eliminarea gazelor şi senzaţia de greaţă, creşte pofta de mâncare, stimulează metabolismul.

Obligeana se foloseşte ca stimulent al secreţiei gastrice şi biliare, mărind pofta de mâncare şi îmbunătăţind capacitatea de digestie. Este utilă în caz de hipoaciditate gastrică, anorexie (lipsa poftei de mâncare) de cauză nervoasă, enterocolite spastice.

Genţiana conţine principii amare care stimulează secreţia salivei, a sucurilor gastrice şi intestinale, stimulează contracţia vezicii biliare şi evacuarea ei în intestin, ajutând la realizarea unei digestii normale.

Muştarul alb stimulează secreţia gastrică, reduce colesterolul, are acţiune laxativă, normalizând tranzitul intestinal. Este recomandat în digestia lentă/indigestie, hipoaciditate, greaţă, balonări, colici postprandiale (după servirea mesei), lipsa poftei de mâncare; favorizează  digerarea alimentelor după mese copioase.

Vouă ce alimente sau plante vă fac bine atunci când aveți probleme cu stomacul?

Daca mai cunoasteți și alte remedii, ne-am bucura să le împărtășiți cu noi.

 

 

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.