Cum sa combinam corect alimentele – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Cum sa combinam corect alimentele

O alimentație echilibrată nu înseamnă doar mâncare sănătoasă. Trebuie să știi cum să combini alimentele astfel încât sistemul digestiv să funcționeze optim, iar corpul tău să absoarbă cât mai bine substanțele nutritive de care are nevoie.

În acest fel, te vei simți bine, vei arăta așa cum îți dorești și te vei putea bucura pe deplin de lucrurile care te înconjoară.

De ce unele combinații de alimente nu sunt indicate?

Combinaţiile alimentare nepotrivite pot duce la indigestie şi chiar la scăderea puterii de apărare a organismului împotriva bolilor. Când

alimentele nu sunt combinate corect, digestia poate dura până la 14 ore, însă dacă știi cum să le combini procesul va fi mai scurt de 4 ore.

Nu-i așa că preferi să-ți consumi energia în alt mod?

Categorii de alimente

Există 4 mari categorii de alimente: proteine, carbohidrați, legume fără amidon și fructe:

Proteine

Carbohidrați

Legume(fără amidon)

Fructe

Carne

Pește

Lapte

Brânză

Ouă

Nuci

Migdale

Fasole

Paine

Legume care conțin amidon (cartofi, mazăre, porumb)

Cereale

Paste făinoase

Biscuiti

Covrigi

Orez

Grâu

Zahăr

Dulciuri

Salate

Ardei

Castraveți

Ciuperci

Ceapă

Roșii

Varză

Praz

Semințe, rădăcionase

Ierburi

Uleiuri din semințe

Toate

Fiecare categorie are ritmuri diferite de digestie (spre exemplu, brânza va fi digerată mai lent decat orezul).

Proteinele au nevoie de un timp mai mare pentru digestie – aproximativ 4 ore, în timp ce carbohidrații de doar 2 ore.

Legumele pot fi combinate cu primele două grupe, iar fructele se consumă de obicei dimineața, pentru că se digeră cel mai repede (30 de

minute).

Reguli de care trebuie să ții cont:

1. Trebuie evitată combinarea proteinelor cu carbohidrații (grupa 1 cu 2). În schimb, le poți combina pe amândouă cu legumele din grupa 3.

2. Evită să mănânci fructe în timpul mesei sau imediat după. Fructele au nevoie de mai puțin timp pentru a fi digerate, de aceea este

recomandat să fie consumate cu ceva timp înainte sau după masă. În caz contrar fermentează și pot provoca indigestie.

3. După o masă bogată în carbohidraţi (grupa 2) trebuie să treacă minimum două ore până să consumi proteine (grupa 1).

4. După ce ai mâncat proteine este indicat să treacă 4 ore până să consumi carbohidraţi.

Exemple de combinații bune

Carnea se poate asocia cu salatele, cu garniturile formate din legume fără amidon, brânza cu roșii și ceapă, peștele cu legume soté sau

gratinate. Lista poate fi continuată după gusturile și imaginația fiecăruia.

Avantajele combinării sănătoase a alimentelor

  • Sistemul digestiv va funcționa mai bine
  • Vei evita stările de moleșeală de după mesele copioase
  • Vei avea mai multă energie
  • Vei înlătura senzația de balonare sau problemele de constipație
  • Grăsimile se vor arde complet, iar tu vei avea o siluetă de invidiat
  • Substanțele nutritive, enzimele si proteinele vor fi absobrite mai bine

Odată ce ți-ai schimbat stilul de viață, vei vedea că te simți mai bine în pielea ta. Între sistemul digestiv si creier există o legătură foarte

strânsă, așa că nu trebuie să fii surprins de faptul ca vei fi fericit mai des, aparent fără motiv. 🙂

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.