×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Așa îi vii de hac stresului! Top 5 soluții care dau rezultat

Articole

An de an, sondajele realizate în România arată că un procent considerabil de români se simt copleșiți de griji, sunt stresați, anxioși, chiar depresivi. Motivele sunt numeroase: fie sunt cauzate de scumpiri, de lipsa banilor, de grija zilei de mâine, fie țin de serviciu, de familie sau de sănătate. Stresul e boala secolului XXI, una pe cât de ignorată, pe atât de periculoasă. Cu toții ar trebui să învățăm să o tratăm.

De ce e periculos stresul

Este greu de măsurat, greu de controlat, tocmai de aceea mulți îl ignoră și se obișnuiesc să trăiască alături de el. Pe termen lung, stresul e deosebit de periculos. În prezența lui, organismul secretă cortizol în exces, iar acesta este unul dintre cei mai mari dușmani ai imunității. Tot stresul cauzează palpitații, dă dureri de cap (la propriu), favorizează acumularea de grăsimi în ficat, crește riscul declanșării unor boli autoimune, dă tulburări digestive (diaree, colon iritabil, arsuri stomacale), e responsabil de bruxism (scrâșnitul dinților) și, nu în ultimul timp, poate duce la îngrășare.

Soluții împotriva stresuluireduce starile de oboseala

  1. Primul drum pe care trebuie să-l faci este la o farmacie sau la un magazin naturist. Acolo găsești remedii naturale, pe bază de plante, care ajută enorm. Sunt ceaiuri, capsule și uleiuri esențiale cu efect antistres, calmant asupra sistemului nervos vegetativ, care îmbunătățesc starea emoțională, reduc stările de agitație și iritabilitate. Și magneziul este considerat „antidotul stresului”. El încetinește activitatea glandelor suprarenale, ajutând organismul să se relaxeze. De asemenea, asigură funcționarea corectă a sistemului nervos, reduce anxietatea, tratează insomniile, durerile de cap și oboseala cronică.
  2. Mișcarea este bună nu doar pentru sănătatea fizică, ci și cea mentală. Potrivit studiilor, este nevoie de doar 21 de minute de exerciții fizice pe zi pentru se reduce nivelul de cortizol din organism și a fi înlocuit cu hormonul fericirii, serotonina. Orice formă de mișcare este binevenită. Acum, în sezonul cald, profită de vremea bună și fă mișcare afară, în aer liber. Indiferent că e vorba despre jogging, jucat fotbal sau o plimbare mai alertă, sportul oxigenează creierul, revigorează organismul și-ți dă o stare de bine.
  3. Redu timpul petrecut pe rețelele de socializare. Știrile negative, comentariile răutăcioase, comparațiile indirecte cu alți prieteni virtuali care postează poze din vacanțe, cu familia perfectă sau mândrindu-se cu diverse realizări, toate acestea duc la apariția anxietății și a depresiei.
  4. Alocă-ți zilnic timp pentru tine. Ai nevoie măcar de câteva zeci de minute în care să faci ce-ți place, ce te relaxează, să te deconectezi, să te bucuri, să zâmbești. De exemplu, întâlnește-te cu un prieten, plimbă-te prin parc, savurează o înghețată, fii stăpânul telecomenzii, măcar un pic, sau uită-te la serialul preferat. Cu toții avem nevoie de astfel de momente de pauză.
  5. Odihnește-te suficient! Se spune că după un somn bun, toate se văd mai bine. Când ești odihnit, ai energie să le rezolvi pe toate, dar și putere să lupți cu gândurile negative. De cele mai multe ori, tocmai stresul și anxietatea ne împiedică să ne odihnim bine noaptea, iar ca soluție ne rămân tot plantele cu efect sedativ, pe care le putem consuma seara sub formă de ceai sau capsule.
Comentarii

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.