×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Așa DA, în răceală: 6 lucruri recomandate

Articole

Ai răcit din nou! Offf! Măcar de ar trece mai repede acest episod chinuitor, măcar de ar fi mai blânde simptomele! Vestea bună e că se poate scăpa mai ușor de răceală, fără complicații, fără sechele. Trebuie doar să ții cont de câteva recomandări universal valabile. Iată care sunt cei 6 „DA” în răceală!

• Te hidratezi mai mult decât de obicei. Ceaiurile medicinale nu au voie să lipsească din schema de tratament a niciunul bolnav. Este nevoie de un aport de lichide pentru a le suplini pe cele pierdute prin transpirație, prin suflarea permanentă a nasului. În plus, ele mențin gâtul umed, ajută la fluidificarea secrețiilor și eliminarea lor mai ușoară, calmând tusea și durerea în gât.

• Alegi schema corectă de tratament. În farmacii și în magazinele naturiste sunt sute de produse pentru răceală și gripă. Cum le alegi pe cele potrivite ție? Nu e greu, dacă ții cont de simptome, de vârstă, de nevoile tale specifice. Nu vei da niciodată greș cu remediile antivirale naturale, pe bază de plante, miere, uleiuri esențiale. În gamele Biosept, Hapciu și Plantusin de la Fares găsulei nazalești ceaiuri, siropuri antivirale și mai multe tipuri de siropuri de tuse, capsule, comprimate de supt, uleiuri pentru inhalații, soluții pentru frecții și tot ce ai nevoie. Important este să ai neapărat un remediu antiviral împotriva factorilor care au generat boala (virusurile), asociat cu altele care reduc simptomele (tuse, rinoree, febră, durere în gât).

• Acorzi atenție nasului. E primul afectat. În răceală, mucoasa nazală se inflamează, mucusul e produs în exces, iar aceste două lucruri, cumulate, îngreunează respirația. Vei avea tendința să repiri pe gură (ceea ce sensibilizează și mai mult gâtul), se va agrava tusea, iar secrețiile care stagnează pot produce infecții bacteriene. Dacă ai grijă să-ți menții căile aeriene curate, primul pas spre vindecare e făcut. Pentru asta, poți face inhalații cu aburi și uleiuri esențiale, poți picura în nas soluții saline dezinfectante sau poți mirosi frecvent, dintr-o sticluță cu roll on, mixuri de uleiuri esențiale cu efect antiviral, antiseptic.

• Îți adaptezi alimentația. Optează pentru supe, salate proaspete de legume, fructe pline de vitamine, piureuri sau legume la cuptor, carne slabă de pui și, în general, mâncăruri ușoare și nutritive. Evită-le pe cele semipreparate, grase, grele, excesiv procesate, evită dulciurile pe bază de zahăr rafinat, produsele lactate și cele din faină albă, cafeaua și alcoolul (care deshidratează).

• Te odihnești. Da, corpul are nevoie de mai multă odihnă pentru a avea forța de a lupta cu boala. Dacă simți nevoia de a dormi mai mult, de a te întinde în pat, de a-ți lua o zi liberă de la serviciu, nu ezita!

• Faci și mișcare. Să fii răcit nu înseamnă să zaci în pat cât e ziua de lungă. Mai mult te ajută să deschizi fereastra ca să intre aer curat, sau chiar să faci puțină mișcare, să te dezmorțești. Nimic complicat sau solicitant. Încearcă să te mobilizezi și să ieși măcar puțin afară, la o plimbare!

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.