×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Alimente care te pot feri de gripă și răceală

Articole

În jurul nostru există peste 200 de tipuri de virusuri care provoacă infecții respiratorii. Este destul de greu să ne ferim de ele, însă nu imposibil. Cea mai benefică metodă de protecție e întărirea imunități, iar alimentele pe care le consumăm sunt de mare ajutor în acest sens. Iată care sunt cele mai bune, mai sănătoase!

Ca o recomandare generală, e bine să ai o alimentație echilibrată, care să includă legume verzi, proaspete, fructe bogate în vitamina C și antioxidanți, fructe oleaginoase, pește, avocado, lactate cât mai simplu preparate (chefir, iaurt natural, lapte și brânză de capră) combinate cu cereale integrale. Mai departe, sunt câteva alimente cu adevărat magice, pe care le-ai putea include mai des în meniul tău. Întăresc imunitatea și au proprietăți antivirale.

• Usturoiul se află în fruntea listei. E un antibiotic din grădină, eficient în lupta cu infecțiile, căci conține peste 20 de substanțe antivirale și antibacteriene. Fără îndoială, ai auzit de metoda cu care mulți se laudă că nu au mai răcit de luni bune, mâncând în fiecare zi câte un cățel de usturoi întreg. Dacă nu-ți place gustul, îl poți înghiți ca pe pastile.

• Ceapa este un alt aliment-medicament. Are o mulțime de beneficii, printre care reducerea inflamației de la nivelul căilor respiratorii, dar și de calmare a tusei. Este un antiseptic excelent, care luptă împotriva bacteriilor și a toxinelor din corp. Ceaiul de ceapă e celebru încă din vechime pentru puterea lui de a trata tusea.

• Citricele, fructele de pădure, ardeiul gras, broccoli, pătrunjelul, kiwi sunt surse prețioase de vitamina C, care consolidează imunitatea. Iar în momentul în care intri în contact cu vreun virus, corpul tău va fi suficient de puternic încât să-l distrugă înainte ca acesta să-și producă efectele.

• Ghimbirul nu îl poți mânca la masa de prânz, cu pâine. Dar o bucățică mică, rasă și amestecată cu miere, reprezintă un desert delicios, cu proprietăți antibiotice, antiinflamatoare. Iar într-o eventuală îmbolnăvire, ghimbirul scade febra și reduce simptomele răcelii. Nu degeaba e inclus în cadrul siropurilor antivirale de la Fares! Îl poți consuma și sub formă de ceai sau adăugat în limonade.

• Produsele stupului sunt un alt dar al naturii. Propolisul este un antibiotic natural foarte puternic, lăptișorul de matcă și polenul cresc imunitatea, iar mierea este emolientă și protectoare pentru gât. Poți să-ți faci tot felul de combinații de produse ale stupului din care să iei 1-2 lingurițe zilnic. Spre exemplu, o rețetă delicioasă e cu miere amestecată cu scorțișoară, cacao, polen și nucă.

• Alimentele bogate în zinc. Unele studii recente au arătat că persoanele care au consumat alimente bogate în zinc au avut simptome mai blânde și s-au recuperat mai rapid după răceală și gripă. Printre alimentele bogate în zinc se numără năutul, semințele de dovleac și carnea de pasăre.

Este greu, doar prin alimentație, să-ți acoperi necesarul de nutrienți care să-ți întărească atât de bine organismul încât să stai fără grija răcelilor. Însă tot din natură ne vin aliații. Există spray-uri pentru gât, comprimate de supt și uleiuri esențiale pentru inhalații, toate 100% naturale, pe bază de plante cu un puternic efect antiviral, care distrug potențialii viruși încă de la poarta de intrare în organism: nasul și gâtul. Ține-le aproape în perioadele de epidemii și pe tot parcursul sezonului rece!

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.