6 mituri despre slăbit – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

6 mituri despre slăbit

Noutăți Fares

Nu pleca urechea la tot ce spun prietenele, colegele de serviciu sau vedetele, prin reviste, în ceea ce privește slăbitul. Multe sunt doar mituri. Iată câteva dintre cele mai răspândite.

Într-o dietă, trebuie să consumi multe fructe și legume. Nu neapărat. Fructele sunt sănătoase, într-adevăr, dar conțin fructoză și au multe calorii (în special bananele, perele, strugurii. Fructele uscate sunt adevărate „bombe” calorice. La începutul dietei, atunci când vrei să pierzi kilograme, fructele se pot consuma în cantități mici, spre deloc.

Eviți carnea și grăsimile. Greșit. Proteinele din carne ajută la menținerea musculaturii, fără o musculatură puternică nu poți slăbi sănătos și de durată. Grăsimile au și ele rolul lor, nu le asocia cu grăsimea corporală! Aceasta din urmă este produsă de altceva (carbohidrați, dulciuri…). Grăsimile din uleiuri vegetale presate la rece, semințe, avocado, carne, lactate și ouă sunt valoroase pentru organism. Evită, în schimb, grăsimile saturate (untură, pizza, carne procesată) și grăsimile trans (margarină, snackuri, fursecuri, biscuiți, foietajele și produsele de patiserie în general).

Sucurile de fructe ajută la slăbit. Fals. Storcând un fruct, elimini pulpa cu fibre și îți rămâne numai zahărul și apa. Chiar dacă au vitamine și minerale, sucurile conțin și calorii. Nutriționiștii spun că o jumătate de litru de suc este echivalentul unei fripturi de 200 g. Mai bine bei ceaiuri neîndulcite, care au arome plăcute și proprietăți senzaționale fără aport de calorii.

Ești cu ochii pe cântar. În realitate, cântarul te poate induce în eroare. Atunci când te urci pe el, nu vezi câtă grăsime ai dat jos, ci doar cu câte grame ești mai greu sau mai ușor. Iar asta variază în funcție de tranzitul intestinal, de retenția de apă, de pierderile de masă musculară.

Trebuie să mănânci bine dimineața. Explicația este aceea că îți va ține de foame până la masa de prânz, când n-o să mai înfuleci tot ce prinzi, inclusiv alimente nesănătoase. În realitate, cei care nu au stomacul antrenat să mănânce la prima oră nu vor mânca exagerat de mult nici la prânz.

Faci abdomene ca să dai burta jos. Abdomenele, ca oricare alte exerciții, ard calorii și, implicit, grăsime. Însă organismul arde grăsime din tot corpul, slăbitul abdominal e integrat în slăbitul general, iar lucrarea mușchiului de sub „colăcei” nu are legătură cu locul de unde corpul decide să ardă grăsimea. Făcând abdomene, doar îți lucrezi musculatura abdominală. Trebuie să știi că grăsimea abdominală e ultima de care scapi, în cadrul unei cure de slăbire. S-a depus într-un an, se dă jos tot într-un an, sau chiar mai mult.

 

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.