5 măsuri pe care trebuie să le iei în această toamnă pentru a fi ferit de boli – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

5 măsuri pe care trebuie să le iei în această toamnă pentru a fi ferit de boli

Articole

Dacă vrei să ai un organism puternic, sănătos, care să facă față virusurilor specifice sezonului rece, acum e timpul să iei măsuri. Profită de bogăția de fructe și legume de la tarabe, ține o cură cu suplimente naturale care întăresc imunitatea, odihnește-te, fă sport și ai grijă la igienă. Riscul de îmbolnăvire va fi mult redus.

Mănâncă fructe și legume de sezon

Nu degeaba toamna e numită „anotimpul recoltei”, căci ne oferă o mulțime de bunătăți, lăsate de natură parcă special pentru a ne întări imunitatea înaintea sezonului rece. Fructele de pădure sunt bogate în antioxidanți, curăță organismul de toxine și întăresc imunitatea; strugurii au proprietăți energizante, antitoxice, antioxidante; prunele conțin vitaminele C, A, B2 și o mulțime de minerale și fibre care revigorează organismul. Dintre legume, vinetele sunt printre cele mai importante surse de antioxidanți de pe tarabe. Cercetările au arătat că au acțiune antivirală, antimicrobiană, anticancerigenă, reduc nivelul colesterolului și întăresc organismul. Roșiile conțin un antioxidant puternic numit licopen, care ajută organismul să combată acțiunea radicalilor liberi ce atacă celulele sănătoase, iar varza are proprietăți alcaline, cunoscut fiind faptul că într-un organism preponderent alcalin starea de boală nu poate exista.

Fă-ți și provizii pentru la iarnă
Ce nu poți mânca, pune la congelator! Vor prinde foarte bine la iarnă, când nu le mai găsești la tarabă. Avantajul este că îşi păstrează toate vitaminele, mineralele şi proprietăţile nutritive pe care le au şi în stare proaspătă. Poți să-ți faci provizii de afine, mure, merișoare, cătină, aronia, pe care le speli și le cureți bine, apoi le pui în punguțe închise ermetic și le lași în congelator. Când ai nevoie, scoți o punguță și fie transformi fructele în suc îndulcit cu miere, fie le amesteci pur și simplu cu miere, la borcan. Ia zilnic câteva lingurițe din acest amestec.

Ține o cură cu suplimente pentru întărirea imunității

ciuperci medicinaleDacă prin dietă nu îţi poţi asigura necesarul de vitamine, apelează periodic la suplimente nutritive. Se găsesc sub formă de tincturi, siropuri, capsule sau ceaiuri medicinale. Acum, toamna, este cel mai bun moment pentru a ține o cură cu astfel de remedii naturale pentru întărirea imunității. Folosește comprimate cu echinacea, propolis și vitamina C, suplimente cu ciuperci medicinale, capsule pe bază de ghimbir, usturoi și astragalus, pentru sănătatea sistemului respirator și digestiv, bea ceai de echinacea, consumă produse ale stupului combinate cu fructe de pădure (miere cu polen, cu nuci, cătină, afine etc.).

Menține o igienă corespunzătoare

E extrem de importantă, căci așa minimizezi riscul de contaminare. Astfel, spală de fiecare dată fructele înainte de a le consuma, spală-te pe mâini cât mai des, ai grijă la sursele de microbi din mijloacele de transport în comun, din locurile publice aglomerate şi de la serviciu, evită contactul cu persoane posibil bolnave.

Schimbă-ți puțin stilul de viață

– Încearcă să nu te mai stresezi, deoarece stresul scade imunitatea.

– Caută să dormi mai mult. În timpul somnului, crește nivelul de globule albe, care au un rol imunologic. Un organism obosit nu va avea puterea să lupte cu germenii care îl atacă, tu te vei simți fără energie, slăbit, vulnerabil.

– Renunță, pe cât posibil, la fumat și la alcool.

– Fă sport, de preferat în aer liber.

– Evită dulciurile, mâncarea procesată, fast-food-ul, care îți aduc doar calorii goale, fără valoare nutritivă. Mănâncă sănătos, ordonat, echilibrat și te vei simți mai puternic, mai plin de energie.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.