Sfaturi Practice
 
 

5 lucruri pe care e bine să le faci în această toamnă pentru sănătatea ta

shutterstock_411462439

Fii puțin precaut și gândește în perspectivă dacă ții la sănătatea ta. Sunt câteva lucruri pe care oricine trebuie să le „bifeze” în această toamnă. Mai ales familiile care au copii, bătrânii și femeile însărcinate.

  1. Verifică-ți trusa de prim ajutor din casă. Unele produse pot fi expirate și trebuie aruncate. Pentru că suntem în plin sezon al răcelilor, care va dura până la primăvară, această trusă trebuie să fie mereu completă și împrospătată. Spre exemplu, e bine să conțină ceaiuri cu efect antiviral (de cimbru, cimbrișor, soc, tei, rădăcină de lemn dulce; cel de scoarță de salcie conţine acid salicilic, înlocuitorul natural al aspirinei), cel puțin un ulei esențial cu care să faci inhalații sau pe care să-l consumi intern (de cuișoare, cimbru, mentă, rozmarin, ti-tree), un sirop de tuse (scai vânăt, pătlagină sau ridiche neagră) și o tinctură de propolis pentru durerile în gât.
  2. Ai grijă la imunitate! Nu e greu. Obișnuiește-te ca în fiecare dimineață să iei, pe stomacul gol, o linguriță de miere cu propolis, polen, fructe de pădure, în diverse combinații, apoi bea un fresh de fructe și legume cu un conținut mare de vitamina C (kiwi, citrice, morcovi, ghimbir, mere etc.).
  3. Fă sport. Zilele mohorâte și friguroase te trag mai degrabă spre căldurica de acasă. Însă mișcarea în aer liber și sportul în general ajută mult organismul. O plimbare într-un ritm alert, prin parc, oxigenează creierul și te umple de energie. Urcă scările în loc să iei liftul, fă exerciții aerobice acasă sau la sală, mergi la saună (ajută la detoxifiere), la înot.
  4. Ferește-te de virusuri. Virusul gripal rezistă pe suprafețe până la 48 de ore. Astfel, fii atent pe unde pui mâinile! Spre exemplu, imaginează-ți câte persoane ating, într-o zi, butoanele liftului, ale bancomatului, barele autobuzelor sau chiar pixul oferit la bancă, în instituțiile publice, pentru semnarea documentelor? Toate sunt pline de microbi. Spală-te pe mâini de îndată ce ajungi acasă și, până atunci, nu duce mâna murdară la nas/gură/ochi. De asemenea, poartă în permanență la tine șervețele umede dezinfectante și curăță-ți frecvent portofelul, cheile, mânerele scaunului de la serviciu, tastatura și mouse-ul etc. Dar mai ales telefonul mobil, pe care îl duci în dreptul feței, la gură.
  5. Bea mai multe ceaiuri calde. Sunt un adevărat răsfăț în zilele geroase. În plus, infuziile de plante medicinale, combinate cu suc de lămâie și, eventual, cu miere, hidratează mucoasa căilor respiratorii și o ajută să filtreze și să elimine mai ușor germenii.

Comentarii

Articole recomandate
5 lucruri pe care e bine să le faci în această toamnă pentru sănătatea ta

Distonoplant capsule

Capsulele Distonoplant sunt indicat în tulburări nervoase însoţite de palpitaţii, dureri abdominale, agitaţie, stare de frică; nu provoaca dependenţă. Din testarea produsului, s-a observat ameliorarea simptomatologiei la 90% dintre pacienţii cu sindrom neurovegetativ de stres, produsul a fost bine tolerat şi lipsit de re

citește mai departe

 
5 lucruri pe care e bine să le faci în această toamnă pentru sănătatea ta

Topul plantelor care tratează tusea

Pentru aproape orice tip de neplăcere provocată de răceala şi gripa de sezon, natura are leacuri puternice, verificate şi aplicate de sute de ani. Are, evident, „ac” și pentru „cojocul” tusei. Anumite plante medicinale au proprietăți calmante, emoliente, antiseptice, antiinflamatoare și expectorante, fiind mai eficiente decât majo

citește mai departe

 
5 lucruri pe care e bine să le faci în această toamnă pentru sănătatea ta

Cum poți scăpa mai repede de răceală

În mod normal, o răceală durează aproximativ 7 zile. Durata bolii poate fluctua în sus sau în jos în funcție de mai mulți factori, începând cu imunitatea fiecăruia, cum se îngrijește în acea perioadă, până la alimentația și tratamentul la care apelează. Simți că te prinde răceala? Ia măsuri încă de la primul strănut!

citește mai departe

 
Ramai conectat

Adresa de e-mail nu este validă

Adresa de e-mail este deja inregistrată

Te-ai abonat cu succes la newsletterul nostru!

Cererea a fost inregistrată cu succes!