Sfaturi Practice
 
 

5 lucruri pe care e bine să le faci în această toamnă pentru sănătatea ta

shutterstock_411462439

Fii puțin precaut și gândește în perspectivă dacă ții la sănătatea ta. Sunt câteva lucruri pe care oricine trebuie să le „bifeze” în această toamnă. Mai ales familiile care au copii, bătrânii și femeile însărcinate.

  1. Verifică-ți trusa de prim ajutor din casă. Unele produse pot fi expirate și trebuie aruncate. Pentru că suntem în plin sezon al răcelilor, care va dura până la primăvară, această trusă trebuie să fie mereu completă și împrospătată. Spre exemplu, e bine să conțină ceaiuri cu efect antiviral (de cimbru, cimbrișor, soc, tei, rădăcină de lemn dulce; cel de scoarță de salcie conţine acid salicilic, înlocuitorul natural al aspirinei), cel puțin un ulei esențial cu care să faci inhalații sau pe care să-l consumi intern (de cuișoare, cimbru, mentă, rozmarin, ti-tree), un sirop de tuse (scai vânăt, pătlagină sau ridiche neagră) și o tinctură de propolis pentru durerile în gât.
  2. Ai grijă la imunitate! Nu e greu. Obișnuiește-te ca în fiecare dimineață să iei, pe stomacul gol, o linguriță de miere cu propolis, polen, fructe de pădure, în diverse combinații, apoi bea un fresh de fructe și legume cu un conținut mare de vitamina C (kiwi, citrice, morcovi, ghimbir, mere etc.).
  3. Fă sport. Zilele mohorâte și friguroase te trag mai degrabă spre căldurica de acasă. Însă mișcarea în aer liber și sportul în general ajută mult organismul. O plimbare într-un ritm alert, prin parc, oxigenează creierul și te umple de energie. Urcă scările în loc să iei liftul, fă exerciții aerobice acasă sau la sală, mergi la saună (ajută la detoxifiere), la înot.
  4. Ferește-te de virusuri. Virusul gripal rezistă pe suprafețe până la 48 de ore. Astfel, fii atent pe unde pui mâinile! Spre exemplu, imaginează-ți câte persoane ating, într-o zi, butoanele liftului, ale bancomatului, barele autobuzelor sau chiar pixul oferit la bancă, în instituțiile publice, pentru semnarea documentelor? Toate sunt pline de microbi. Spală-te pe mâini de îndată ce ajungi acasă și, până atunci, nu duce mâna murdară la nas/gură/ochi. De asemenea, poartă în permanență la tine șervețele umede dezinfectante și curăță-ți frecvent portofelul, cheile, mânerele scaunului de la serviciu, tastatura și mouse-ul etc. Dar mai ales telefonul mobil, pe care îl duci în dreptul feței, la gură.
  5. Bea mai multe ceaiuri calde. Sunt un adevărat răsfăț în zilele geroase. În plus, infuziile de plante medicinale, combinate cu suc de lămâie și, eventual, cu miere, hidratează mucoasa căilor respiratorii și o ajută să filtreze și să elimine mai ușor germenii.

Comentarii

Articole recomandate
5 lucruri pe care e bine să le faci în această toamnă pentru sănătatea ta

Gripa „atacă” în forță și se va prelungi până în aprilie. Iată ce e de făcut!

543 de cazuri de gripă s-au înregistrat la nivel național în doar o săptămână (29 ianuarie – 4 februarie), de două ori mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut (când au fost 252 de cazuri), anunță Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile. Nu este neapărat o epidemie de gripă, dă asigurări

citește mai departe

 
5 lucruri pe care e bine să le faci în această toamnă pentru sănătatea ta

Cât de periculos e stresul și cum poți scăpa de el

Este dușmanul tăcut. Nu se vede, nu se măsoară, nu doare, dar face ravagii în organismul tău. Slăbește imunitatea, afectează ficatul, inima, sistemul nervos, îți dă peste cap digestia și chiar poate declanșa unele boli. Ar trebui să-l iei mai în serios decât poate ai făcut-o până acum dacă ții la sănătatea ta. Sim

citește mai departe

 
5 lucruri pe care e bine să le faci în această toamnă pentru sănătatea ta

Alimentația din sezonul rece poate fi un pericol pentru ficat

Ai probleme cu digestia (balonare, constipație), ai grețuri și dureri de cap, simți în permanență oboseală și slăbiciune, chiar depresie? Toate acestea se pot trage de la ficat. Una dintre cauze e stilul alimentar din ultimele luni. Fă câteva schimbări simple și te vei pune pe picioare! Iarna, avem o alimentație mai consistentă,

citește mai departe

 
Ramai conectat

Adresa de e-mail nu este validă

Adresa de e-mail este deja inregistrată

Te-ai abonat cu succes la newsletterul nostru!

Cererea a fost inregistrată cu succes!