5 lucruri care ne mențin creierul sănătos și combat depresia – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

5 lucruri care ne mențin creierul sănătos și combat depresia

Articole

Tot ce trăim și experimentăm, bun sau rău, pornește de la sistemul nervos. Se spune că fericirea e dată de modul în care ne raportăm la viață, la relații, la întâmplările de zi cu zi. Aceeași experiență trezește niște emoții unei persoane și cu totul alte emoții alteia. Creierul este extrem de puternic; prin autosugestie ne putem inunda organismul cu enorfine și serotonină, hormonii fericirii, ba chiar ne putem vindeca de boli. Pe de cealaltă parte, putem cădea în depresie, ne putem simți anxioși, stresați. Haideți atunci să acordăm mai mult atenție sistemului nervos și să ne îngrijim de sănătatea lui! Sunt câteva obiceiuri extrem de benefice care combat depresia și, pe termen lung, ne fac să privim lumea cu alți ochi.

Sport zilnic

Mișcarea în aer liber oxigenează creierul, revigorează organismul și crește nivelul de serotonină. Pe termen lung, face minuni, nu doar asupra trupului, ci și asupra minții.

Somn suficient

Pe timpul nopții, creierul stochează amintirile de peste zi, iar un somn bun, neîntrerupt, e corelat cu un risc mai mic de Alzheimer.

Ceaiuri medicinale

Obiceiul de a bea ceaiuri din plante medicinale cu efect tonic general, relaxant, liniștitor. Șerlai, vinarița, schinduful, passiflora, lavanda, roinița reduc stările de surescitare și iritabilitate, calmează sistemul nervos vegetativ, îmbunătățesc calitatea somnului și starea emoțională în general, fiind incluse într-o mulțime de remedii antistres.

Alimentația

Aceasta influențează și ea activitatea cerebrală. Evident, nu ne va face mai deștepți, dar poate preveni declinul cognitiv, depresia, poate mări puterea de concentrare, atenția, memoria și ajută la regenerarea celulară. Nutrienții esențiali pentru creier sunt proteinele, carbohidrații, grăsimile bune, vitaminele și mineralele. Concret, creierului „îi plac”: nucile (îmbunătățesc funcția cognitivă, sunt recomandate în caz de depresie, anxietate, insomnii), avocado, peștele gras (bogate în omega 3, protejează împotriva accidentelor cerebrale), afinele, citricele, legumele cu frunze verzi (pentru aportul lor de antioxidanți), turmericul, rozmarinul, ceaiul verde (îmbunătățesc activitatea creierului și cresc producția de serotonină și dopamină).

Jocul!

Da, anumite jocuri nu doar că te relaxează, dar stimulează atenția, memoria, creativitatea, logica. Nu e nimic greșit să-ți petreci o oră pe seară jucând șah cu prietenii, făcând un puzzle cu cei mici, desenând sau dezlegând un rebus.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.