x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

5 lucruri care îți vor face ziua mai frumoasă

Sfaturi Practice

Să zâmbești mai mult nu e doar o atitudine, ci un mare plus pentru sănătate. Starea de bine și optimismul vin cu marele avantaj de a te ține departe de boli sau de a contribui la vindecarea lor. Sunt câteva lucruri simple care îți pot însenina ziua.

  1. Nu te concentra niciodată pe ce nu ai, pe necazuri și probleme, ci pe lucrurile frumoase din viața ta. Încearcă să vezi mereu partea plină a paharului, numără-ți calitățile și binecuvântările.
  2. În fiecare zi fă-ți câte o mică bucurie: ieși la un film bun, cumpără-ți un bilet la teatru, plimbă-te puțin în natură și golește-ți mintea de tot (chiar și o jumătate de oră de mers pe jos ajută enorm), întâlnește-te cu un prieten drag care știi că mereu îți transmite încredere și bună dispoziție. Poți chiar mânca un desert preferat, dacă asta îți aduce zâmbetul pe buze.
  3. Seara, acasă, fă-ți o baie lungă cu sare de mare și uleiuri esențiale de lavandă sau bergamot, care induc o stare liniștitoare. Un răsfăț total! Chiar nu ai cum să nu zâmbești.
  4. Plantele medicinale pot și ele să-ți ridice moralul, la propriu. Există remedii naturiste care combat depresia, stările anxioase, calmează și tratează tulburările cardiovasculare cu substrat nervos. Seara, bea mai mult ceaiuri medicinale de tei, lavandă, valeriană, care au efect relaxant, calmant, sedativ. În lampa de aromaterapie pune uleiuri esențiale de lavandă sau bergamot, pentru că induc aceeași stare liniștitoare. Poți consuma chiar și capsule din plante precum vinarița (cunoscută pentru efectul ei calmant, reduce stările de surescitare și de stres și îmbunătățește calitatea somnului), schiduful (reduce disconfortul la nivel digestiv, e tonic în stările de slăbiciune) sau șerlai (liniștește în stările de iritare nervoasă, reduce disconfortul digestiv).
  5. Oricât ai fi de ocupat, măcar o oră pe zi trebuie să ți-o aloci ție. Poate ești părinte, copiii vor toată atenția când vă reuniți seara acasă, însă ai dreptul la acea oră pe zi în care să faci ce-ți place. Mergi la masaj sau roagă-ți partenerul să-ți facă unul cu uleiuri esențiale, citește câteva pagini din cartea preferată, uită-te la ceva frumos la televizor. Toate aceste lucruri aparent mărunte te încarcă pozitiv.

De ce e periculos stresul

Stresul, agitația, depresia, insomniile și palpitațiile sunt deosebit de periculoase. Ele scad imunitatea, afectează ficatul, inima, sistemul nervos, îți dau peste cap digestia și chiar pot declanșa unele boli. Explicația este aceea că, în perioadele stresante, organismul eliberează un hormon numit cortizon. Acesta favorizează acumularea de grăsimi în ficat şi duce la apariţia “ficatului gras”. În acelaşi timp, adrenalina produsă în exces afectează contracţiile ritmice musculare ale intestinelor, ducând la tulburări de digestie – diaree, constipaţie, gaze intestinale, greaţă, dureri abdominale şi colon iritabil. Nici vezica biliară nu se mai contractă normal ca să evacueze bila în intestinul subțire. Și așa apare dischinezia biliară, în urma căreia te confrunți cu dureri sub coasta dreaptă, gust amar în gură sau poate respirație urât mirositare. În plus, studiile au arătat că, în mai mult de jumătate dintre cazuri, există o legătură între factorul psihic şi declanşarea sindromului de intestin iritabil. Multe persoane, când sunt stresate, suferă de arsuri stomacale, dureri şi diaree. Tot pe fond de stres se declanșează alergii, se agravează acneea, rozaceea.

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.