10 sfaturi ca să ai un ficat sănătos și să previi problemele – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

10 sfaturi ca să ai un ficat sănătos și să previi problemele

Sfaturi Practice

Dacă vrei să ai un ficat sănătos, prevenţia e cheia succesului. Iată 10 lucruri pe care trebuie să le știi și, evident, să le respecți, iar în timp să facă parte din stilul tău de viață. În felul acesta vei evita orice problemă de sănătate.

–        Ţine-ţi greutatea sub control. Circa 30% dintre persoanele supraponderale, cu grăsime pe abdomen, suferă şi de boala ficatului gras, care împiedică buna funcţionare a acestui organ. Bărbaţii ar trebui să aibă circumferinţa taliei de maximum 102 cm, iar femeile de 88 cm. Fă sport şi ţine dietă bogată în fibre, vitamine, antioxidanţi şi minerale şi săracă în grăsimi, dacă vrei să te menţii „în grafic”, frumos şi sănătos.

–        Atenţie la colesterol! Nu înseamnă că trebuie să fii gras ca să ai colesterolul mărit. Iar dacă e peste limita normală devine periculos nu doar pentru inimă, ci şi pentru ficat.

–        Bea alcool cu moderaţie. Deşi bărbaţii sunt mai mari amatori de spart bani în cârciumioare, nici femeile nu refuză un păhărel, iar în cazul lor, efectele secundare pentru ficat sunt mai puternice. Sunt suficiente două pahare de alcool pe zi pentru a şubrezi ficatul.

–        Lasă-te de fumat. S-a demonstrat că ţigările sunt la fel de toxice pentru ficat ca unele medicamente şi tot ele sunt câteodată responsabile şi de cancer la ficat.

–        Mănâncă cinci mese pe zi, mai mici, decât trei sau chiar două, dar bogate. Acestea ar trebui să conţină legume şi fructe proaspete, mai puţin sosuri grase, afumături, fast-food şi produse de patiserie. Evită mâncărurile parţial preparate termic (maioneze, sushi, biftec tartar) pentru că te poţi îmbolnăvi de hepatită.

–        Mai puţină sare în mâncare! Probabil ştii deja că alimentele prea sărate cresc presiunea sângelui, dar ştiai că, pe lângă asta, sarea cauzează boala ficatului gras?! Limitează consumul de sare la maximum 5 grame pe zi. Cam o jumătate de degetar. Ia în calcul că mai toate ronţănelele pe care le cumperi de la magazin conţin sare, iar aceasta cântăreşte şi ea la degetarul zilnic.

–        Hidratează-te suficient cu apă plată şi ceaiuri medicinale. Dimineaţa, un ceai verde e mai sănătos pentru ficat decât cafeaua. Băuturile carbogazoase nu sunt recomandate.

–        Mergi periodic la medic pentru analize de rutină şi nu ignora simptome precum: oboseală permanentă, lipsa poftei de mâncare, greaţă, probleme cu digestia.

–        Cel puţin o dată pe an ţine o cură de detoxifiere şi de fiecare dată când simţi că ai făcut excese (de alcool sau mâncăruri nesănătoase) apelează la remedii naturiste recomandate pentru ficat.

–        Păzeşte-te de hepatitele care se transmit prin sânge. Atenţie când îţi faci manichiura, nu folosi la comun lame de ras, unghiere, iar în acelaşi timp e bine să te protejezi atunci când ai contact sexual cu un partener nou.

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.