10 reguli la masă pentru o digestie bună – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

10 reguli la masă pentru o digestie bună

Noutăți Fares

Mesele copioase de Sărbători ne pun la grea încercare stomacul, mai ales dacă am ţinut post. Ne-a fost poftă de cârnăciori, sărmăluţe, fripturi şi cozonaci. Nu ne putem abţine şi gustăm din toate, iar ele sunt atât de bune că uităm să ne mai oprim din mâncat. Odată e Crăciunul, ne găsim noi scuza. Însă tot noi avem de suferit, după. Apare senzaţia de preaplin, greaţa, balonarea, durerile abdominale. Pentru a evita ca mâncarea să-ţi pice greu şi să faci indigestie, îţi recomandăm următoarele:

– Dacă ai ţinut post, fă treptat trecerea de la vegetale la carne şi mâncăruri grele, pentru a-i da organismului ocazia să se reobişnuiască.

– La masa de Crăciun, nu mânca prea repede şi mestecă  suficient fiecare îmbucătură, în caz contrar, se reduce cantitatea de sucuri digestive şi alimentele se vor digera într-un timp mai îndelungat.

– Nu vorbi mult în timpul mesei, pentru că vei înghiţi aer, care va provoca balonări. Şi dacă sorbi supa aduci aer în stomac.

– Nu mânca până nu mai poţi deoarece o cantitate mare de alimente va rămâne blocată în stomac. Fă pauze de cel puţin 15 minute între felurile de mâncare care conţin carne şi grăsimi ca să nu îngreunezi digestia. Evită să te îndopi la aceeaşi masă cu sărmăluţe, jumări, şoric, fripturi, sosuri şi alte alimente greu digerabile, picante, dar şi cu băuturi carbogazoase, alcool, dulciuri în exces.

– Atenţie cum combini alimentele, la masă. Nu mânca fructele după carne şi sarmale, ca desert, pentru că ele se vor digera ultimele şi, stând atât de mult în stomac, vor fermenta.

– Nu bea lichide în timpul mesei (apă, sucuri) pentru că acestea diluează sucurile gastrice şi digestia nu va mai avea loc aşa cum trebuie.

– Nu te ridica de la o masă îmbelşugată imediat după ce ai terminat din farfurie. Ideal ar fi să stai o jumătate de oră pe scaun, să laşi mâncarea “să se aşeze”.

– Stresul provoacă şi el indigestie deoarece, din cauza adrenalinei, sângele va fi deturnat din sistemul digestiv spre muşchi. Poate eşti cu socri la masă, poate cu nişte persoane importante şi vrei să faci impresie bună… Cert este că aceste surse de stres îţi pot provoca indigestie. Încearcă să te relaxezi, să savurezi mâncarea, să te bucuri de companie.

– Dacă eşti fumător, te va tenta, după o masă copioasă, o ţigară… bună. Trebuie să ştii că fumul îngreunează digestia.

– Mai indicat, după masă, ar fi un ceai medicinal, care ajută la digestie. E un remediu naturist sigur şi eficient. Cel de cimbru e bun dacă te doare stomacul, rozmarinul stimulează şi normalizează digestia, iar menta îţi taie greaţa.

 

Asocieri recomandate

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.