10 ponturi de gătit pentru scăderea colesterolului – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

10 ponturi de gătit pentru scăderea colesterolului

 

Dacă vrei să scazi nivelul colesterolului, secretul stă în alimentație. Și nu doar ingredientele sunt importante, ci și metoda de preparare. Îți dăm mai jos câteva ponturi de gătit care îți vor transforma mesele în delicii culinare sănătoase.

1. Atunci când gătești carne de pui, dă la o parte pielea, care conține mult colesterol. Carnea se poate păstra fragedă și suculentă dacă o marinezi în prealabil sau dacă o stropești cu vin în timpul gătirii.

2. Supele, ciorbele și sosurile grase nu sunt indicate celor care au colesterolul mare. Le poți mânca în continuare fără probleme dacă dai grăsimea la o parte. Cea mai simplă metodă este să lași mâncarea să se răcească, grăsimea se va ridica la suprafață, se va solidifica, iar tu o poți aduna foarte ușor.

3. Îți place pâinea prăjită cu unt? În loc de unt, unge felia cu ulei de măsline sau de cânepă (foarte aromat). Vei savura același gust, dar mult mai sănătos pentru vasele tale de sânge.

4. Alege carnea slabă și dă la o parte grăsimea, atunci când o tranșezi. Optează pentru ceafă, mușchi de vită, pui de curte, în limita posibilităților. Oricum, trebuie să știi că necesarul de proteine îl poți obține și din fasole, mazăre, năut, care în plus ajută la scăderea colesterolului.

5. Nu trebuie să renunți la brânză, lapte, iaurturi, însă alege-le pe cele degresate. Nu e mare diferență de gust.

6. Nu prăji legumele! Gătește-le la grătar, la cuptor sau fierbe-le, apoi prepară piureuri delicioase. Evită să pui prea multă sare. În același mod (pe grătar sau la cuptor) se poate prepara și carnea.

7. Pastele, orezul, pâinea, sunt sănătoase atâta timp cât sunt făcute cu făină integrală. Citește eticheta produselor înainte de a le cumpăra și fă o schimbare sănătoasă în coșul tău de cumpărături.

8. În ceea ce privește ouăle, tot colesterolul este adunat în gălbenuș. Dacă folosești doar albușul, vei avea o sursă sănătoasă de proteine și vei sta departe de colesterol. La rețetele care cer, să zicem 5 ouă, folosește 10 albușuri și dă de-o parte gălbenușurile.

9. Înlocuiește sucurile acidulate din comerț cu fresh-uri de grepfrut sau de lămâie, adevărate remedii naturiste pentru scăderea colesterolului și foarte răcoritoare în zilele caniculare de vară. Cafeaua cu lapte și frișcă de dimineață schimb-o cu un ceai medicinal cu efect antioxidant, depurativ, hepatoprotector. Ceaiul verde e o alegere bună pentru dimineață.

10. Ți-e poftă de popcorn? Prepară-l în casă, fără coloranți și arome artificiale. În loc de unt pune în tigaie un ulei presat la rece, folosește foarte puțină sare, iar pentru arome ai la dispoziție o gamă largă de condimente: turmeric, curry, ghimbir, oregano, cimbru, chili etc.

 

 

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.