10 alimente ce conțin mai multă vitamina C decât portocalele – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

10 alimente ce conțin mai multă vitamina C decât portocalele

Articole de Specialitate

Atunci când răcesc majoritatea oamenilor își fac provizii de lămâi și portocale. Ele conțin vitamina C despre care se știe că întărește imunitatea și, astfel, scurtează perioada de convalescență, ajutând organismul să lupte cu boala. Dar, în ciuda reputației acestor citrice de a fi mari furnizoare de vitamina C, există alimente mult mai ofertante la acest capitol. O portocală medie conține 69-70 mg de vitamina C, iar 100 ml zeamă de lămâie doar 46 mg, ceea ce e mult mai puțin decât pot oferi alte fructe și legume.

Ardeiul gras roșu. O ceașcă de ardei gras roșu mărunțit conține aproape de trei ori mai multă vitamina C decât o portocală – circa 190 mg. De asemenea, această legumă e bogată în vitamina A, esențială pentru sănătatea ochilor, dar și pentru întărirea imunității. Ardeiul gras verde conține mai puțină vitamina C decât cel roșu – 120 mg.

Măceșele. Dintre toate fructele măceșele conțin cea mai mare doză de vitamina C – 426 mg la 100 g de fructe. Ele furnizează o doză mare calciu, potasiu, vitamina A, K, acid folic și toată gama de vitamine B.

Broccoli. O porție de broccoli (100 g) furnizează peste 90 mg de vitamina C plus multe fibre, acid folic, vitaminele A și K, potasiu și calciu. Are efect antioxidant, antiinflamator, menține sănătatea pielii și a oaselor, iar un consum regulat poate preveni apariția bolilor cardiovasculare și a diabetului.

Conopida. Ca și broccoli, aceeași cantitate de conopidă ne oferă o doză de 127 mg de vitamina C, plus 5 grame de fibre și 5 g de proteine.

Kiwi. Doar două fructe micuțe conțin 137 mg de vitamina C. În plus, kiwi mai furnizează o doză consistență de potasiu și cupru.

Ardeiul iute. E greu să mănânci prea mult, însă 100 g de ardei conține 144 mg de vitamina C. În plus, este bogat în acizi grași omega 6 (228 mg la 100 g).

Varza de Bruxelles. Este o sursă valoroasă de fitonutrienți cu proprietăți anti-cancerigene, conține multe fibre, ca să nu mai vorbim de cele 85 mg de vitamina C la 100 g.

Pătrunjelul. Include-l în toate salatele și supele tale deoarece e foarte sănătos. Nutriționiștii spun că o legătură de pătrunjel conține mai multă vitamina C decât un kilogram de portocale.

Ananasul. În plus față de cele 79 mg de vitamina C, ananasul conține bromelaină, o enzimă digestivă care ajută la digestie și previne balonarea. Această enzimă acționează ca un antiinflamator natural ce ajută organismul să se recupereze mai repede după efort.

Papaya. Studiile arată că o cană de bucățele de papaya are circa 90 mg de vitamina C. În plus, are o serie de beneficii: curăță sinusurile, ajută digestia, întărește oasele și dă luminozitate pielii.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.